یوناما: طالبان ۲۱۸ نظامی و کارمندان حکومت پیشین را به قتل رسانده اند
یوناما: طالبان ۲۱۸ نظامی و کارمندان حکومت پیشین را به قتل رسانده اند

خبرگزاری زنان افغانستان: یوناما گزارشی را به تازگی نشر کرده که در آن نقض حقوق بشری علیه صدها تن از کارمندان ملکی و نیروهای نظامی حکومت پیشین افغانستان بین ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۳۰ جون ۲۰۲۳ مستند شده است. این گزارش امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اسد) از سوی یوناما یا دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد […]

خبرگزاری زنان افغانستان: یوناما گزارشی را به تازگی نشر کرده که در آن نقض حقوق بشری علیه صدها تن از کارمندان ملکی و نیروهای نظامی حکومت پیشین افغانستان بین ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۳۰ جون ۲۰۲۳ مستند شده است.

این گزارش امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اسد) از سوی یوناما یا دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان به نشر رسیده است که در آن از آمار بلند تلفات نظامیان و کارمندان ملکی حکومت سابق یاد شده است.

بر اساس این گزارش، در دوسال گذشته حداقل ۸۰۰ تن از نظامیان و کارمندان ملکی حکومت پیشین به گونه فراقانونی به قتل رسیده و یا هم بدون دلیل، بازداشت و شکنجه شده اند.

در این گزارش آمده است که طالبان حداقل ۲۱۸ نظامی و کارمند حکومت پیشین را به قتل رسانده اند. و حدود ۶۰۰ تن دیگر ناپدید شده و یا با شکنجه و دستگیری خودسرانه مواجه شده اند.

این در حالی است که مقامات طالبان همواره چنین نوع گزارشاتی را رد نموده و از فرمان عفو عمومی رهبر این گروه یاد می‌کنند، حالانکه در عمل مردم کشور، خویش را در قفس و مورد تهدید بالفعل از سوی افراد این گروه احساس می‌کنند.