یک‌دانشجوی اهل افغانستان به دلیل شرکت در اعتراضات ایران از دانشگاه اخراج شد
یک‌دانشجوی اهل افغانستان به دلیل شرکت در اعتراضات ایران از دانشگاه اخراج شد

خبرگزاری زنان افغانستان: صحرا رضایی دانشجوی اهل افغانستان که در خیزش انقلابی مردم ایران بازداشت شده بود، از دانشگاه «علامه طباطبایی» این کشور اخراج شد. خانم رضایی پس از آزادی از زندان و اخراج به افغانستان هنوز هم زیر نظر پولیس است. خبرگزاری زنان افغانستان با تلاشهای زیادی نتوانست موفق به مصاحبه با خانم رضایی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: صحرا رضایی دانشجوی اهل افغانستان که در خیزش انقلابی مردم ایران بازداشت شده بود، از دانشگاه «علامه طباطبایی» این کشور اخراج شد.

خانم رضایی پس از آزادی از زندان و اخراج به افغانستان هنوز هم زیر نظر پولیس است.

خبرگزاری زنان افغانستان با تلاشهای زیادی نتوانست موفق به مصاحبه با خانم رضایی و تجربه او از زندان جمهوری اسلامی ایران شود. منابع نزدیک به خانم رضایی می‌گویند که او هنوز هم زیر نظر پولیس است و حق استفاده از تلفن همراه و انترنت را ندارد.

رضا شفا‌خواه، وکیل او خبر اخراج موکلش را در صفحه ایکس منتشر کرد.

براساس ادعای نزدیکان خانم صحرا رضایی، او در جریان خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» در ایران برای مدتی ناپدید شده بود اما بعدا معلوم شد که از سوی پولیس این کشور بازداشت شده است.

آقای شفاجو که وکالت خانواده خانم رضایی را در زمان بازداشتش توسط نیروهای امنیتی ایران به عهده داشت چندی قبل با نشر پستی در شبکه ایکس، از اخراج او از دانشگاه طباطبایی خبر داده است.

او افزوده که خانم رضایی دانشجوی سمستر هفتم رشته‌ی روزنامه‌نگاری این دانشگاه بود و تأکید کرده که «پیگیر اعتراض به این حکم خواهیم بود.»

فعالان حقوق زن با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و روانی خانم رضایی خواستار رسیدگی سازمان‌های حقوق بشری به وضعیت صحرا رضایی هستند.