یک زن مهاجر افغانستانی در ایران اسناد تحصیلی اش را به مزایده گذاشت
یک زن مهاجر افغانستانی در ایران اسناد تحصیلی اش را به مزایده گذاشت

خبرگزاری زنان افغانستان: یک زن مهاجر افغانستانی در تهران ایران در اعتراض به سیاست های زن ستیزانه‌ی طالبان و ممنوعیت کار زنان سند تحصیلی اش را به مزایده گذاشته است. عذرا شکران باشنده ولایت دایکندی فعال حقوق زن و استاد تربیه‌ی معلم دراین ولایت، پس از سلطه‌ی طالبان برای تحصیل و تداوی کودک بیمارش به […]

خبرگزاری زنان افغانستان: یک زن مهاجر افغانستانی در تهران ایران در اعتراض به سیاست های زن ستیزانه‌ی طالبان و ممنوعیت کار زنان سند تحصیلی اش را به مزایده گذاشته است.
عذرا شکران باشنده ولایت دایکندی فعال حقوق زن و استاد تربیه‌ی معلم دراین ولایت، پس از سلطه‌ی طالبان برای تحصیل و تداوی کودک بیمارش به ایران رفته بود اما به دلیل شرایط دشوار اقتصادی از تحصیل بازمانده و کودکش را نیز درمان نتوانسته است.

عذرا در صفحه اجتماعی فیسبوکش نوشته است:« از یک‌طرف با ایجاد محدودیت‌های روزافزون اداره طالبان علیه زنان مواجهیم، و از سوی دیگر آینده‌ام را تاریک می‌بینم چون در عین تحمل دشواری‌های مهاجرت با بی‌کاری و فقر دست‌ به‌گریبان هستم.»
بانو عذرا شکران در ادامه نوشته است که چون توان پرداخت هزینه‌ی هنگفت درمان تنها پسرش را ندارد که دچار مشکلات ناشنوایی، گفتاری، غدد و تشنج است اسناد تحصیلی اش را به مزایده گذاشته است که طی شانزده سال زحمت و تلاش آن را بدست آورده است.
عذرا شکران به خبرگزاری زنان افغانستان گفت که در دیار مهاجرت با مشکلاتی زیاد چون نبود فرصت های کاری، هزینه‌‌ی بلند مواد خوراکی و محل بودوباش و توهین وتحقیر مهاجران از سوی کشور میزبان روبرو است و تحمل زندگی با این شدت مشقت و رنج برای او دشوار شده است.
عذرا شکران از تاجران ملی و بین المللی می‌خواهد که برای درمان پسرش و ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه اهلبیت در مزایده شرکت کنند برای بدست آوردن سلامتی پسرش اورا یاری کنند.