یک مرکز فرهنگی و تجاری مخصوص زنان در بامیان به بهره برداری سپرده شد
یک مرکز فرهنگی و تجاری مخصوص زنان در بامیان به بهره برداری سپرده شد

خبرگزاری زنان افغان: دفتر سازمان ملل متحد در امور مهاجرین و عودت کننده‌گان یک مرکز تجاری، فرهنگی آموزشی و تفریحی را برای زنان بامیان در مرکز این ولایت ایجاد کرده و امروز ( دوشنبه، ۱۳ قوس) به بهره برداری سپردند. محمد اشرف نیازی، مسؤل دفتر سازمان ملل متحد در امور مهاجرین و عودت کننده‌گان گفته […]

خبرگزاری زنان افغان: دفتر سازمان ملل متحد در امور مهاجرین و عودت کننده‌گان یک مرکز تجاری، فرهنگی آموزشی و تفریحی را برای زنان بامیان در مرکز این ولایت ایجاد کرده و امروز ( دوشنبه، ۱۳ قوس) به بهره برداری سپردند.

محمد اشرف نیازی، مسؤل دفتر سازمان ملل متحد در امور مهاجرین و عودت کننده‌گان گفته است که برای ساخت این مرکز تجاری، فرهنگی و تفریحی ۵۶ میلیون افغانی هزینه شده است. که زنان افزون بر فعالیت‌های تجاری می‌توانند در بخش فراگیری آموزشی نیز مصروف باشند.

شماری از زنان متشبث در بامیان از ایجاد این مرکز خرسند هستند و می‌گویند از طریق این مرکز می‌توانند صنایع دستی شانرا به نمایش بگذارند.

خدیجه یک زن متشبث ” پیش از این زنان مشکلات زیاد داشتند زنانی زیادی دکان نداشتند و تنها در غرفه ها صنایع دستی شانرا می‌فروختند که خاک و گرد صنایع دستی ما را خراب می‌کرد، اما حالا می‌توانیم در دکان‌ها بهتر فعالیت تجاری کنیم.”

این در حالی است که پس محدودیت کار زنان در موسسات و آرایشگاه ها، صدها زن در بامیان به تولید و فروش صنایع دستی رو آورده اند.