یک مکتب خانگی از سوی یک زن در ولایت تخار ایجاد شد
یک مکتب خانگی از سوی یک زن در ولایت تخار ایجاد شد

خبرگزاری زنان افغانستان: یک مکتب خانگی‌ به تازگی از سوی یک زن در ولایت تخار تحت نام مکتب هوشمند ایجاد و شروع به جذب شاگردان بالاتر از صنف ششم کرده است. پریسا مبارز، مسئول مکتب هوشمند، هدف از ایجاد این مکتب در ولایت تخار را، باز نمودن روزنه‌ی امید به روی دختران محروم از آموزش […]

خبرگزاری زنان افغانستان: یک مکتب خانگی‌ به تازگی از سوی یک زن در ولایت تخار تحت نام مکتب هوشمند ایجاد و شروع به جذب شاگردان بالاتر از صنف ششم کرده است.

پریسا مبارز، مسئول مکتب هوشمند، هدف از ایجاد این مکتب در ولایت تخار را، باز نمودن روزنه‌ی امید به روی دختران محروم از آموزش که شامل دختران بالاتر از صنف ششم می‌شود، دانست.

در ادامه مسئول این مکتب می‌افزاید: «دو سال از حاکمیت گروه طا.لبان می‌گذرد، در این دو سال دختران زیادی از درس و تحصیل محروم شدند، برای همین ما گامی در قسمت آموزش دختران برداشتیم تا بتوانیم شمع علم و دانش را روشن نگهداریم و انگیزه‌ای به دختران محروم از آموزش بدهیم.»

طی دو ماه گذشته در این مکتب برای صنوف ۷ و ۸ حدود ۳۱ تن شاگرد و برای صنوف ۹ تا ۱۰ در حدود ۲۱ تن شاگرد جذب و شمولیت حاصل نموده اند.

مسئول مکتب خانگی هوشمند می‌گوید، یک معلم در حال حاضر در جریان هفته همه روزه در این مکتب مشغول تدریس است.

این در حالی است که در حدود ۸۰۰ و اندی روز از بسته ماندن مکاتب به روی دختران می‌گذرد و تا اکنون دختران از حق تعلیم و تحصیل محروم اند، در همین حال شماری از دختران دانش‌آموز خواهان بازگشایی مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم شدند.