WFP: یک میلیون مادر و کودک در افغانستان، به غذای تخصصی دسترسی نخواهند داشت
WFP: یک میلیون مادر و کودک در افغانستان، به غذای تخصصی دسترسی نخواهند داشت

خبرگزاری زنان افغانستان: در ادامه وضع محدودیت‌ها در برابر سازمان‌های امداد رسانه، کمبود بودجه برای روند توزیع کمک‌ها و افزایش نیازمندان کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان، برنامه جهانی غذا یا WFP می‌گوید که یک میلیون مادر و کودک در افغانستان، برای پیشگیری از سوء تغذی به غذای تخصصی دسترسی نخواهند داشت و از جامعه جهانی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: در ادامه وضع محدودیت‌ها در برابر سازمان‌های امداد رسانه، کمبود بودجه برای روند توزیع کمک‌ها و افزایش نیازمندان کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان، برنامه جهانی غذا یا WFP می‌گوید که یک میلیون مادر و کودک در افغانستان، برای پیشگیری از سوء تغذی به غذای تخصصی دسترسی نخواهند داشت و از جامعه جهانی می‌خواهد که کمک‌هایش را به افغانستان ادامه دهد.

نماینده‌ی برنامه جهانی غذا در بخش تغذیه بیان می‌دارد که خانواده‌های زیادی در ولایت‌های مختلف افغانستان به ویژه ننگرهار نادار هستند و کودکان‌شان به سوء تغذی مبتلا شده‌ و مادران شان غذای کافی برای خوردن ندارند.

در همین حال، فرحان الحق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، ۱۰ میلیون تن نیازمند در افغانستان از دریافت کمک‌های برنامه جهانی غذا محروم شده ‌اند.

از زمان وضع محدودیت‌ها در برابر نهادهای کمک رسان و کم شدن کمک‌های جهانی در افغانستان، دسترسی مردم به غذای صحی کاهش یافته و طبق آمار سازمان جهانی غذا، از هر ۱۰ خانواده در افغانستان، ۹ خانواده غذای کافی برای خوردن ندارند و با افزایش و فقر بیکاری در میان خانواده‌ها، بیشتر کودکان گرسنه به مکتب می‌روند.

شماری از خانواده‌های که بی بضاعت که نیاز شدید به کمک‌های بشر دوستانه دارند می‌گویند که بعد از قطع کمک‌های بشر دوستانه، وضعیت اقتصادی آنان دشوارتر از قبل شده و حتی نان خوردن برای اطفال شان را نیز به سختی مهیا می‌سازند.