آزادی دو خبرنگار رادیو کلید پس از نزدیک به یک ماه بازداشت در زندان طالبان
آزادی دو خبرنگار رادیو کلید پس از نزدیک به یک ماه بازداشت در زندان طالبان

خبرگزاری زنان افغانستان: مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از آزادی دو خبرنگار رادیو کلید پس از نزدیک به یک ماه بازداشت، از زندان حکومت طالبان خبر داده است. در این اعلامیه آمده است که فقیرمحمد فقیرزی و جان‌آقا صالح، خبرنگاران رادیو کلید را که سه هفته پیش نیروهای طالبان از شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار […]

خبرگزاری زنان افغانستان: مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از آزادی دو خبرنگار رادیو کلید پس از نزدیک به یک ماه بازداشت، از زندان حکومت طالبان خبر داده است.

در این اعلامیه آمده است که فقیرمحمد فقیرزی و جان‌آقا صالح، خبرنگاران رادیو کلید را که سه هفته پیش نیروهای طالبان از شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار بازداشت کرده بودند، آزاد شده اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که این دو خبرنگار مدتی پس از بازداشت در جلال‌آباد، به کابل منتقل شده بودند و به نقل از منابع محلی که در این اعلامیه آمده است، امروز از زندان استخبارات طالبان در کابل آزاد شدند.

چندی پیش گزارشگران بدون مرز اعلام کرده بود فقیرمحمد فقیرزی، جان‌آقا صالح، حسیب حساس، حبیب سراب، سید وحدت‌الله ابدالی، شمس‌الله عمری، وحیدالرحمان افغانمل، عطاءالله عمر و پرویز سرگند، ۹ خبرنگارانی هستند که در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان، ضمن استقبال از آزادی این دو خبرنگار، خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط سایر خبرنگارانی که هنوز در قید زندان به سر می‌برند، شده است.

این موج بازداشت خبرنگاران در چندین هفته گذشته با واکنش‌های ملی و بین المللی نیز رو به رو شد است.