اهدای تندیس «رابعه بلخی» برای صفیه میلاد در ویانا
اهدای تندیس «رابعه بلخی» برای صفیه میلاد در ویانا
تندیس «رابعه‌ی بلخی» در بخش ادبیات به صفیه میلاد، شاعر افغان در شهر ویانا پایتخت اتریش اهدا شد.

تندیس «رابعه‌ی بلخی» در بخش ادبیات به صفیه میلاد، شاعر افغان در شهر ویانا پایتخت اتریش اهدا شد.

این دومین دور اهدای تندیس «رابعه بلخی» به فعالان حقوق زن افغانستان است که در روز‌های سوم و چهارم ماه می، سال ۲۰۲۴ در ویانا پایتخت کشور اتریش برگزار شد.

صفیه میلاد، با نشر پیامی در صفحه اجتماعی فیس‌بوک نگاشته است که وی پس از اعلان نتایج از سوی هیات داوران با بلندترین رای، مقام اول این جشن‌واره را به‌دست آورده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش می‌افزاید:«در مراسم اعطای تندیس در ویانا من حضور نداشتم و بنابر فیصله‌ی قبلی هیأت، تندیس «رابعه بلخی» به شخص دوم که در مراسم حضور داشته، اعطا شده است».

صفیه میلاد نخستین لیسانس خود را از دانشکده ژورنالیزم به دست آورد و بعد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی به درجه لیسانس در سال ۲۰۱۲ فارغ‌التحصیل گردید. و در سال ۲۰۱۷ در شرایطی که افغانستان درگیر جنگ‌های داخلی بود به عنوان پناهنده سیاسی به کشور کانادا پناهنده شده و اکنون در شهر ونکوور این کشور زندگی می‌کند.

خانم میلاد همچنان از سوی تلویزیون خصوصی یک، در ردیف زنان موفق افغانستان قرار گرفت‌ و از طرف تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی نیز به عنوان یک زن خلاق معرفی شد.

تندیس رابعه بلخی در حالی به صفیه میلاد اهدا می‌شود که زنان و دختران در افغانستان طی دو سال گذشته از حق تحصیل باز مانده و محدودیت‌های زیادی در قسمت کار زنان وضع شده است.

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان