تجاوز جنسی طالبان بالای یک فعال مدنی زن در بادغیس
تجاوز جنسی طالبان بالای یک فعال مدنی زن در بادغیس

منابع در جنبش زنان عدالتخواه یکی از جنبش‌های زنان معترض درکابل، از تجاوز جنسی طالبان بالای یک زن فعال مدنی در ولایت بادغیس خبر می‌دهند. منبع می‌گوید که مولوی عیسی رییس استخبارات طالبان و یک تن دیگر نخست این‌زن‌ را مورد شکنجه قرار داده و سپس بر وی تجاوز گروهی کرده اند. آنان همچنان این […]

منابع در جنبش زنان عدالتخواه یکی از جنبش‌های زنان معترض درکابل، از تجاوز جنسی طالبان بالای یک زن فعال مدنی در ولایت بادغیس خبر می‌دهند.
منبع می‌گوید که مولوی عیسی رییس استخبارات طالبان و یک تن دیگر نخست این‌زن‌ را مورد شکنجه قرار داده و سپس بر وی تجاوز گروهی کرده اند. آنان همچنان این زن را تهدید به مرگ‌کرده است و تاکید کردند که موضوع تجاوز نباید همگانی شود.
هدا خموش مسوول جنبش زنان عدالتخواه که اکنون درخارج از کشور بسر می‌برد نیز این موضوع را تایید کرده است.
تصویری که به خبرگزاری زنان افغانستان فرستاده شده است نشانه‌ی ضرب و شتم‌ روی بدن این‌زن‌ را نشان می‌دهد. درمورد هویت این زن بنابر دلایل امنیتی جزییاتی ارائه نشده اما از وی به نام زهرا یاد شده است.
این رویداد درحالی اتفاق می‌افتد که چند روز قبل روزنامه‌ی گاردین از تجاوز گروهی طالبان بالای زنان زندانی درافغانستان خبر داده است به باور این‌روزنامه زنان افغانستان به بهانه های مختلف از سوی طالبان بازداشت و شکنجه می‌شوند و سپس بر آنها تجاوز گروهی صورت می‌گیرد.
منابع رسمی طالبان تاکنون درین‌مورد چیزی نگفته اند.

خبرگزاری زنان افغانستان