منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که جنگ‌جویان وابسته به گروه طالبان پس از تجاوز جنسی گروهی بر یک دختر ۱۶ ساله در ولایت جوزجان، او را تیرباران کرده‌اند. محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین روز (سه‌شنبه، ۱۷ حمل) گفت که این رویداد دو روز پیش در مربوطات ولسوالی درزاب جوزجان رخ داده است. […]

منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که جنگ‌جویان وابسته به گروه طالبان پس از تجاوز جنسی گروهی بر یک دختر ۱۶ ساله در ولایت جوزجان، او را تیرباران کرده‌اند.
محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین روز (سه‌شنبه، ۱۷ حمل) گفت که این رویداد دو روز پیش در مربوطات ولسوالی درزاب جوزجان رخ داده است.
آقای رضایی از این دختر به نام «آی مامه» یاد کرد و گفت که او همراه با پدر و مادرش حدود دو ماه پیش از سوی طالبان اختطاف شده بودند.
به گفته‌ی او، باشندگان ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب جوزجان اخیرا در واکنش به این اقدام جنگ‌جویان گروه طالبان، تظاهرات کرده و خواهان رهایی پدر و مادر «آی مامه» و تحویل‌دهی جسد او شده‌اند.
سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزود کرد که تا کنون طالبان به این خواست باشندگان ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب پاسخ نداده‌اند
ده‌ها نفر از باشندگان ولسوالی درزاب و قوش تپه ولایت جوزجان در اعتراض به کشته شدن دختر ۱۶ ساله‌ای در ساحه حاکمیت طالبان در ولسوالی درزاب، مسیر راه این ولسوالی‌ها را بستند.
محمدهاشم رییس، والی جوزجان که خود نیز در میان مظاهره‌کنندگان بوده، مدعی شده که افراد طالبان این دختر را “پس از تجاوز جنسی به قتل رسانده‌اند.”
محمد هاشم گفت یکی از جنگجویان طالبان قصد ازدواج با دختر این خانواده را داشته و زمانی که جواب رد شنید متوسل به زور شده دختر ۱۶ ساله و خانواده اش را با خود برد.
معترضان خواهان رهایی خانواده این دختر از سوی طالبان و دریافت جسد او شدند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان آنچه را “تبلیغ” دولت افغانستان در این مورد خواند، رد کرده و گفته که این قضیه زیر تحقیق قرار دارد