حقوق و حیثیت زنان افغانستان به گونه جدی تهدید شده است
حقوق و حیثیت زنان افغانستان به گونه جدی تهدید شده است

خبرگزاری زنان افغانستان: گروه هماهنگی زنان افغانستان در اعلامیه‌ی از افزایش بازداشت‌ و شکنجه‌ی دختران توسط طالبان ابراز نگرانی کرده و می‌گویند، این گونه اقدامات تا اکنون در تاریخ افغانستان رخ نداده بود. در اعلامیه این گروه آمده است، بازداشت‌ زنان و دختران از سوی طالبان در این برهه‌‌ی از زمان نشان‌دهنده تهدید جدی به […]

خبرگزاری زنان افغانستان: گروه هماهنگی زنان افغانستان در اعلامیه‌ی از افزایش بازداشت‌ و شکنجه‌ی دختران توسط طالبان ابراز نگرانی کرده و می‌گویند، این گونه اقدامات تا اکنون در تاریخ افغانستان رخ نداده بود.

در اعلامیه این گروه آمده است، بازداشت‌ زنان و دختران از سوی طالبان در این برهه‌‌ی از زمان نشان‌دهنده تهدید جدی به حقوق، حیثیت و احترام زنان در افغانستان است.

زنان عضو این گروه سکوت و تعلل در برابر اقدامات ظالمانه و بی‌رحمانه طالبان را مخالف دستورات اسلامی و ارزش‌های مردم افغانستان خوانده و گفته‌اند: «تعلل و سکوت به این اقدامات ظالمانه و بی رحمانه طالبان، نه تنها به معنای شریک‌بودن در این جنایت تاریخی است بلکه خیانتی به ناموس و مردم افغانستان نیز محسوب می‌شود. این سکوت به هیچ عنوان با اصول اخلاقی، انسانی، اسلامی و ارزش‌های افغانی تطابق ندارد.»

همچنان در این اعلامیه، زنان از سیاسیون، علمای دینی و مردان افغانستان به ویژه پدران خواسته اند که در برابر این گونه اقدامات ناپسند و ستم‌ها به پا خواسته و در برابر آن ایستادگی نمایند.

در اخیر اعضای گروه هماهنگی زنان افغانستان از کسانی که خواهان ایستادگی در برابر ظلم و سرکوب در کشور شده اند، به عنوان نمایندگان و مدافعان حقوق مردم یاد کرده و خواسته اند تا در دفاع از زنان و دختران افغان صدا بلند کرده و در برابر اقدامات ناقض حقوق بشر مقاومت نمایند تا از این طریق همه مردم افغانستان مخصوصا زنان به آینده پر از عدالت امیدوار شوند.

این در حالی است که زنان و دختران در شهر کابل طی یک هفته‌ی گذشته از سوی نیروهای امر به معروف طالبان با برخورد خشن و حتی ضرب و شتم دستگیر و به مکان‌های نامعلوم برده می‌شوند.