خواست سازمان عفو بین‌الملل از طالبان برای پایان‌بخشی نقض حقوق بشر در افغانستان
خواست سازمان عفو بین‌الملل از طالبان برای پایان‌بخشی نقض حقوق بشر در افغانستان

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که ۱۹۸ هزار و ۶۱۲ نفر از سراسر جهان طومار دادخواهی این سازمان برای مردم افغانستان را امضاء کرده‌ و از حکومت افغانستان خواسته اند تا به نقض حقوق‌ بشر در این کشور نقطه پایان بگذارند. سازمان عفو بین‌الملل این طومار را از سال گذشته به […]

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که ۱۹۸ هزار و ۶۱۲ نفر از سراسر جهان طومار دادخواهی این سازمان برای مردم افغانستان را امضاء کرده‌ و از حکومت افغانستان خواسته اند تا به نقض حقوق‌ بشر در این کشور نقطه پایان بگذارند.

سازمان عفو بین‌الملل این طومار را از سال گذشته به اینسو بخاطر پایان دادن به نقض گسترده‌ی حقوق بشر در این کشور به امضاء گذاشته بود و اکنون گفته اند که حقوق بشر با همهٔ جوانب‌اش در افغانستان مورد حمله قرار گرفته و باید متوقف شود.

در ادامه‌ی گفته‌های این سازمان آمده است که حکومت طالبان در کنار این که به وعده‌های شان عمل نکرده اند، باعث تغییرات زیادی در زندگی مردم افغانستان بخصوص زنان شده اند.

این سازمان از حکومت طالبان خواسته است تا بخاطر پایان بخشیدن به نقض حقوق بشر در افغانستان، باید به قتل‌های تلافی‌جویانه و حمله به اقلیت‌های قومی و مذهبی، زنان و دختران، دگرباشان جنسی، مدافعان حقوق بشر، اعضای جامعه‌ی مدنی، قضات، وکلا، مقام‌های دولتی سابق، روزنامه‌نگاران و دیگران فوراً پایان دهند.