داکتر قابله ای که در بلخ شکنجه و کشته شد
داکتر قابله ای که در بلخ شکنجه و کشته شد

نفیسه، داکتر قابله ای که برای تداوی مردم در مزارشریف و منطقه علی چوپان کار میکرد روز گذشته به جرم نداشتن محرم ترور شد. اقارب این خانم میگویند: روز گذشته از شفاخانه ای که در آن کار میکرد برایش تماس آمد که مریض عاجل دارند و لازم است که فوری شفاخانه بیاید. او را که […]

نفیسه، داکتر قابله ای که برای تداوی مردم در مزارشریف و منطقه علی چوپان کار میکرد روز گذشته به جرم نداشتن محرم ترور شد.
اقارب این خانم میگویند: روز گذشته از شفاخانه ای که در آن کار میکرد برایش تماس آمد که مریض عاجل دارند و لازم است که فوری شفاخانه بیاید. او را که خواهر زاده چهار ساله اش همراهی اش میکرد به سوی شاخانه رفت اما صبح امروز جسدش از شفاخانه ملکی بلخ پیدا شد.
در همین حال یک منبع که نمیخواهد نامش ذکر شود میگوید:” دیروز شام وقتی نفیسه از کلینیک علی چوپان به سمت خانه می آمد در ایست بازرسی طالبان مواجه شد که با وی طفل چهار ساله خواهرش و یکی از همکارانش نیز در موتر بود، وقتی طالبان نسبت شان را میپرسد وی میگوید که همکارش است. در همین زمان طالبان هردوی آنها را از موتر پایین کرده  و با خود میبرند که بعد از شکنجه های زیاد وی را به قتل میرسانند.”
در همین حال یکی از منابع برای روزنامه ی صبح کابل گفته است که نیروهای حوزه هفتم طالبان در مزارشریف نفیسه بلخی را به اتهام نشستن در موتر همکارش کشته اند.
او افزوده است که پس از گفتگو میان دو طرف، نیروهای حوزه هفتم طالبان این قابله و همکارش را بازداشت میکند و مورد شکنجه قرار دادند.
او همچنان افزوده است که در نخست بسیار نفیسه را شکنجه میکند و با شلاق و برچه بر سر و صورت و بدن او میزند، در سطحی که گوشت های بدنش را بریدند و یک پای او را قطع کردند و همکار او را نیز شکنجه کرده اند. “صبح امروز طالبان حوزه هفتم خود شان اجساد را به شفاخانه ملکی برده اند و به مسولین شفاخانه گفته اند که به خانواده های شان زنگ بزنید. طالبان گفته اند که به دلیل عدم نسبت فامیلی بردیم و کشتیم.”
کسی که تنها در این میان زنده مانده است طفل چهار ساله خواهر زاده نفیسه است که در دشت رها شده بود و صبح امروز توسط مردم محل پیدا شد.
این در حالیست که از آغاز آمدن طالبان، بلخ  شاهد چندین قتل مرموز زنان و دختران است که این برای دختران و زنان بلخی که قبلا در دفاتر کار میکردند تبدبل به یک وحشت شده است.

حریر”بیدل”