زنان معترض: طالبان ترورهای هدفمند زنان ودختران را متوقف کند
زنان معترض: طالبان ترورهای هدفمند زنان ودختران را متوقف کند

خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان مهاجر افغانستان در ایران در واکنش به مرگ مرموز حورا سادات یوتیوبر معروف افغانستان، طی یک گردهمایی اعتراضی خواستار توقف ترورهای هدفمند زنان و دختران از سوی طالبان شدند. این زنان امروز(دوشنبه،۶ سنبله ۱۴۰۲) در یک فضای سربسته گردهم آمده و ضمن سردادن شعارهای ضد طالبانی، می‌گویند که طالبان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان مهاجر افغانستان در ایران در واکنش به مرگ مرموز حورا سادات یوتیوبر معروف افغانستان، طی یک گردهمایی اعتراضی خواستار توقف ترورهای هدفمند زنان و دختران از سوی طالبان شدند.

این زنان امروز(دوشنبه،۶ سنبله ۱۴۰۲) در یک فضای سربسته گردهم آمده و ضمن سردادن شعارهای ضد طالبانی، می‌گویند که طالبان زنان و دختران افغانستان را با قتل‌های سیستماتیک و هدف‌مند مواجه ساخته‌اند.

معترضان شعار‌های«طالبان جنایت می‌کنند، جهان حمایت می‌کند» و «انسانیت، عدالت، نه به قتل و شقاوت» و «تبعیض جنسیتی در افغانستان را به رسمیت بشناسید» و «طالبان دیکتاتور، نه به مرگ و ترور» را سر داده‌اند.

این زنان که اعضای جنبشی موسوم به «جنبش زنان به سوی آزادی) اند از جامعه‌‌ی جهانی و سایر سازمانهای حقوق بشری، خواستند که تبعیض جنسیتی در افغانستان را به رسمیت بشناسند و بر طالبان فشار وارد کنند تا قتل‌ها و ترور‌های هدف‌مند زنان در افغانستان را متوقف کنند.

زنان معترض در ایران می ‌گویند:«جهان از جنایت‌های طالبان حمایت نکند و گروه تروریستی طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناسند زیرا زنان و دختران افغانستان از ظلم طالبان به ستوه آمده‌اند.»

این فعالان حقوق زن که خود نیز به دلایل تهدیدات امنیتی افغانستان را ترک کرده و به کشور ایران پناه بردند در این اعتراض همچنان گفته اند که فعالان حقوق زن و کارمندان زن در ادارات ملکی و نظامی حکومت پیشین بیش‌تر از پیش در معرض قتل‌ها و ترورهای زنجیره‌ای طالبان قرار دارند.