سخنگوی کاخ سفید: اداره‌ی جو بایدن، به ادامه‌ی تحصیل دختران در افغانستان متعهد باقی خواهد ماند
سخنگوی کاخ سفید: اداره‌ی جو بایدن، به ادامه‌ی تحصیل دختران در افغانستان متعهد باقی خواهد ماند

خبرگزاری زنان افغانستان: ۷۰۷ روز از بسته ماندن مکاتب دخترانه به روی دختران بالاتر از صنف شش در افغانستان می‌گذرد اما تا اکنون هیچ خبری از باز شدن دروازه‌های مکاتب به روی دختران وجود ندارد. همچنان روز چهارشنبه (اول سنبله) شماری از دخترانی که می‌خواستند بخاطر ادامه تحصیل به دبی بروند، طالبان در میدان هوایی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: ۷۰۷ روز از بسته ماندن مکاتب دخترانه به روی دختران بالاتر از صنف شش در افغانستان می‌گذرد اما تا اکنون هیچ خبری از باز شدن دروازه‌های مکاتب به روی دختران وجود ندارد.

همچنان روز چهارشنبه (اول سنبله) شماری از دخترانی که می‌خواستند بخاطر ادامه تحصیل به دبی بروند، طالبان در میدان هوایی کابل، مانع سفر آنان شده و اجازه سفر را نیافتند.

در همین حال، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که اداره‌ی جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به ادامه‌ی تحصیل دختران در افغانستان متعهد است و متعهد باقی خواهد ماند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت که رییس‌جمهور آمریکا همواره در مورد اهمیت دختران، نه تنها در اینجا، بلکه در سطح جهان، موقف واضح داشته تا آنان قادر به زندگی آزادانه باشند و بتوانند به مکتب بروند و تحصیل کنند.

او تاکید کرد که آمریکا نگرانی خود را در مورد آموزش و تحصیل دختران به صورت واضح و آشکار به حکومت فعلی گوش‌زد کرده است.

شماری از دانش‌آموزان دختر می‌گویند که از نامعلوم ماندن سرنوشت و آینده‌ی تحصیلی شان سخت نگران بوده و خواهان بازگشایی دوباره دروازه های مکاتب دخترانه به روی دختران بالاتر از صنف شش می‌باشند. به گفته‌ی این دانش‌آموزان، بعد از بسته شدن مکاتب، تعدادی از آنان دچار مشکلات روحی و روانی شده و یا هم تن به ازدواج داده اند.

این همه در حالی است که براساس تخمین یونسکو ۸۰ درصد دختران جوان افغان، حدود ۲.۵ میلیون دانش‌آموزش به‌دلیل تصمیم ممنوعیت رفتن به دانشگاه‌ها و مکاتب، از تحصیل بازمانده‌اند.