طالبان به زنان اجازه‌ی اشتراک‌ در نماز تراویح ندادند
طالبان به زنان اجازه‌ی اشتراک‌ در نماز تراویح ندادند

شماری از باشنده‌گان شهر‌کابل از رفتار‌دوگانه‌ی طالبان در برابر زنان و مردان برای اشتراک در نماز تراویح خبر می‌دهند. شماری از زنان در قلعه‌ی نجارهای کابل با فرستادن ویدیوی به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند که طالبان دروازه‌ی مسجد را به روی زنان بسته کردند و به آنان اجازه ندادند که در نماز تراویح شرکت کنند. […]

شماری از باشنده‌گان شهر‌کابل از رفتار‌دوگانه‌ی طالبان در برابر زنان و مردان برای اشتراک در نماز تراویح خبر می‌دهند.
شماری از زنان در قلعه‌ی نجارهای کابل با فرستادن ویدیوی به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند که طالبان دروازه‌ی مسجد را به روی زنان بسته کردند و به آنان اجازه ندادند که در نماز تراویح شرکت کنند.
” امارت اسلامی نگویین امارت کفری بگویین، ما یگ‌گروه از زنان بخاطر ادای نماز تراویح به مسجد آمده بودیم اما دروازه‌ی مسجد را به روی ما بسته کردند و مارا اجازه ندادند که در مسجد نماز بخوانیم.”
این درحالیست که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سراسر کابل و ولایات نماز تراویح از سوی روزه داران برپا می‌شود اما بر اشتراک زنان در مساجد نیز محدودیت وضع شده است.
طالبان در فرمان رسمی بر اشتراک زنان‌ برای نماز تراویح یا نمازهای روزانه‌ی شان درمساجد تاکنون چیزی نگفته اند اما افراد این گروه مانع اشتراک زنان در نماز های جماعت می‌شوند.
خبرگزاری‌زنان افغانستان