طا.لبان برقراری تماس تلفنی زنان به رسانه‌ها را در ولایت خوست ممنوع اعلام کرد
طا.لبان برقراری تماس تلفنی زنان به رسانه‌ها را در ولایت خوست ممنوع اعلام کرد

خبرگزاری زنان افغانستان: مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که گروه طا.لبان به تازه‌گی در ولایت خوست طی مکتوبی تماس تیلفونی زنان و دختران را با رسانه‌های محلی منع نموده‌اند. این مرکز امروز یک‌شنبه ۶ حوت، مکتوبی از گروه طا.لبان را نشر کرده‌است که در آن به مسوولین رسانه‌ها هشدار داده و گفته‌ در صورتی که با […]

خبرگزاری زنان افغانستان: مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که گروه طا.لبان به تازه‌گی در ولایت خوست طی مکتوبی تماس تیلفونی زنان و دختران را با رسانه‌های محلی منع نموده‌اند.

این مرکز امروز یک‌شنبه ۶ حوت، مکتوبی از گروه طا.لبان را نشر کرده‌است که در آن به مسوولین رسانه‌ها هشدار داده و گفته‌ در صورتی که با زنان و دختران تماس تیلفونی رد و بدل کنند یا تماس دریافت کنند و یا از دستور سرپیچی کنند، مورد پی‌گرد قانونی قرار خواهند گرفت.

براساس گزارش این مرکز که نگاشته است؛ طبق مکتوبی رسمی از سوی گروه طا.لبان که در آن امضای عبدالرشید عمری، فرمانده‌ی امنیه‌ی گروه طا.لبان در ولایت خوست گنجانیده‌ شده‌ و در این مکتوب‌ ارتباط تیلفونی با رسانه‌ها را برای زنان و دختران در این ولایت نامشروع خوانده و منع کرده‌است.

افزون براین، در این نامه خاطر نشان کرده که استفاده از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی زنان و دختران را با نامحرم ارتباط داده که صدای شنیدن نامحرم زنان را به‌گناه آلوده و به‌سوی فساد سوق می‌دهد که خود از نگاه اسلام ناپسند و قابل قبول نیست.

گروه طا.لبان از روزی که در افغانستان قدرت را به دست گرفته هر روز محدودیت‌ها و سرکوب بر علیه زنان و دختران را افزایش داده/می‌دهد.

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان