فقر در افغانستان:سازمان اوچا از گسترش گرسنگی و قطع کمک های بشردوستانه هشدار داد
فقر در افغانستان:سازمان اوچا از گسترش گرسنگی و قطع کمک های بشردوستانه هشدار داد

خبرگزاری زنان افغان:  سازمان اداره هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل متحد یا (اوچا) درافغانستان می گوید که این سازمان تنها ۵ درصد از پولی را که برای کمک های بشردوستانه در افغانستان درخواست کرده اند، بدست آورده اند. این سازمان می‌گوید جهان با بزرگترین و شدیدترین بحران بشری روبرو است و هشدار داد که […]

خبرگزاری زنان افغان:  سازمان اداره هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل متحد یا (اوچا) درافغانستان می گوید که این سازمان تنها ۵ درصد از پولی را که برای کمک های بشردوستانه در افغانستان درخواست کرده اند، بدست آورده اند.
این سازمان می‌گوید جهان با بزرگترین و شدیدترین بحران بشری روبرو است و هشدار داد که در صورت ارایه نشدن کمک های مالی فوری، این خطر وجود دارد که کمک های بشردوستانه حیاتی به میلیون ها نفر در افغانستان متوقف شود.
سازمان ملل متحد سالانه بیش از ۴ میلیارد دالر کمک مالی برای افغانستان درخواست کرده بود اما کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ تنها دو میلیارد و چهارصد میلیون دالر  وعده داده بودند.
سازمان ( OCHA) در گزارش روز دوشنبه خود همچنان اعلام کرد  که موسسه یی به نام مردم نیازمند (People in Need) با حمایت اتحادیه اروپا برنامه امنیت غذایی، آب، تغذیه،نظافت و تهیه آب پاک آشامیدنی را در ولایت میدان وردک افغانستان آغاز کرده است.
طبق این برنامه، از افرادی که مشکلات زیادی دارند و نمی توانند وسایل ضروری زندگی خود را تهیه کنند، حمایت می شود.