منع شدن خانم‌ها از رفتن به رستورانت از سوی ریاست امر به معروف در ولایت هرات
منع شدن خانم‌ها از رفتن به رستورانت از سوی ریاست امر به معروف در ولایت هرات

خبرگزاری زنان افغان: ریاست امر به معروف و نهی از منکر در ولایت هرات به رستورانت های این شهر دستور داده تا اجازه ندهند اعضای زن و مرد خانواده‌ در کنار هم غذا صرف کنند. شماری از کارمندان رستورانت‌ها در هرات می‌گویند هزینه‌های زیادی را پرداخته اند تا در رستورانت شان مکان جداگانه‌ی را برای […]

خبرگزاری زنان افغان: ریاست امر به معروف و نهی از منکر در ولایت هرات به رستورانت های این شهر دستور داده تا اجازه ندهند اعضای زن و مرد خانواده‌ در کنار هم غذا صرف کنند.

شماری از کارمندان رستورانت‌ها در هرات می‌گویند هزینه‌های زیادی را پرداخته اند تا در رستورانت شان مکان جداگانه‌ی را برای خانم‌ها و آقایان مهیا بسازند اما از یک هفته به این سو از طرف ریاست امر به معروف ولایت هرات برای آنان گفته شده تا خانم‌ها را اجازه ورود ندهند.

جواد (نام مستعار) کارمند یکی از رستورانت‌ها در هرات می‌گوید: «با هزینه‌ی خیلی بلند دور هر میز را طوری که اصلن خانواده‌ها همدیگر را دیده نمی‌توانستند پرده زدیم یا غرفه ها کوچک ساختیم، ولی امارت اسلامی این را نمی‌پذیرد و ما نمی‌توانیم به زنان هم مانند مردان خدمات ارائه کنیم».

در همین حال شماری از شهروندان ولایت هرات می‌گویند که تنها سرگرمی این روزهای شان رفتن به رستورانت همراه با فامیل و دوستان آن بوده که اکنون همین اجازه را هم ندارند.

سحر یک تن از باشنده‌گان در ولایت هرات می‌گوید که چند شب پیش همراه با نامزدش به رستورانت رفته بود اما برای آنان اجازه داده نشد تا یکجا به رستورانت بروند.
«پیش دروازه رستورانت برای نامزدم گفتند تنها آقایان می‌توانند بروند ولی خانم‌ها اجازه ورود به رستورانت را ندارند. ما هم مجبور شدیم دوباره برگردیم به خانه».

مولوی عبدالرحمن رئیس امر به معروف در ولایت هرات در رابطه به منع شدن خانم‌ها به رستورانت‌ها می‌گوید: «رستورانت‌های هستند که فضای سبز دارند، شکل پارک دارند، که مردم می‌روند و بی‌بند و باری شده و خلط و تخلیط ایجاد می‌شود و بعضی بی‌بند و باری‌ها صورت می‌‌گرفت بخاطر همین زن ها منع قرار گرفت».

این در حالی‌ست که در یک هفته‌ی گذشته در ولایت هرات، در کنار اجازه نیافتن خانم‌ها به رستورانت، گیم‌نت‌ها در سطح شهر بسته شده و به کسیت‌فروشان نیز محدودیت وضع گردیده تا فیلم‌های خلاف شرعیت را به فروش نرسانند.