منیژه صدیقی زن معترض زندانی طالبان؛ فعالان حقوق زن خواهان رهایی وی شدند
منیژه صدیقی زن معترض زندانی طالبان؛ فعالان حقوق زن خواهان رهایی وی شدند

خبرگزاری زنان افغانستان: فعالان حقوق زن و زنان که طعم‌تلخ زندان را چشیده هم‌زمان با درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر آزادی فوری منیژه صدیقی زن معترض و فعال حقوق زن در افغانستان که در زندان پل‌چرخی گروه طا.لبان بسر می‌برد نیز خواستار آزادی بانو صدیقی از زندان طا.لبان شده است. بانو نها صخره نادری، […]

خبرگزاری زنان افغانستان: فعالان حقوق زن و زنان که طعم‌تلخ زندان را چشیده هم‌زمان با درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر آزادی فوری منیژه صدیقی زن معترض و فعال حقوق زن در افغانستان که در زندان پل‌چرخی گروه طا.لبان بسر می‌برد نیز خواستار آزادی بانو صدیقی از زندان طا.لبان شده است.

بانو نها صخره نادری، فعال حقوق زن، دیروز شنبه ۲۲ دلو با پخش ویدیوی به رسانه‌ها گفته است. زنان که بخاطر ابتدای‌ترین حقوق و نیازهای اساسی شان در زنده‌گی، دادخواهی کردند و هنوزهم در بند و یا در زندان‌های گروه طا.لبان شب‌و‌روز را با شکنجه و انواع بدرفتاری‌ها سپری می‌کنند، باید فوراً آزاد و رها شوند.

بانو نادری افزود، ما خواستار آزادی هرچه عاجل‌تر منیژه صدیقی و زنان که به‌دلیل حق و حقوق شان صدا بلند کرده و دادخواهی نمودند، هستیم. نباید منیژه صدیقی بیش از این طعم تلخ زندان و شکنجه‌های سنگین این گروه را متحمل شود.

سمیه شیرزاد، زن دیگر از زنان معترض که طعم تلخ زندان را چشیده می‌گوید؛ خواستار توجه سازمان ملل متحد در رابطه به وضعیت وخیم زنان که زیر پرچم سفید طا.لبان روزهای سیاه را سپری می‌کنند در افغانستان است. او می‌افزاید؛ سازمان ملل متحد باید و باید گروه طا.لبان را در لیست سیاه بندازند که تحت هیچ عنوان و شرایطی نباید به رسمیت شناخته شوند.

این در حالی‌ست که، سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ دلو، با نشر اعلامیه‌ی نگاشته بود. بانو منیژه صدیقی زن معترض و فعال حقوق زن، تاکنون به هیچ جرم و خطای از سوی گروه طا.لبان متهم نشده اما هنوز هم در بند این گروه بسر می‌برد که در زندان پل‌چرخی در معرض خطر جدی قرار دارد.

بانو صدیقی، در ۱۷ ماه میزان سال روان از منطقه خیرخانه در شهر کابل بازداشت شده بود. در تاریخ ۱۴ ماه قوس به زندان پل‌چرخی انتقال داده شد.

پس از تسلط مجدد گروه طا.لبان بر افغانستان، زنان معترض را بازداشت، شکنجه و زندانی کرده که در زندان‌های طا.لبان انواع بدرفتاری‌ها را این زنان متحمل شده و گفته می‌شود که گروه طا.لبان از آنان اعترافات اجباری نیز می‌گیرند.