نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه درمورد افغانستان در ازبکستان برگزار خواهد شد
نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه درمورد افغانستان در ازبکستان برگزار خواهد شد

خبرگزاری زنان افغان: چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در پیوند به وضعیت افغانستان روز پنج‌شنبه آینده ( ۲۴ حمل ۱۴۰۲ )  در شهر سمرقند ازبیکستان برگزار خواهد شد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای می‌گوید که گام‌های بعدی شرکای منطقه‌ای برای حل و فصل سیاسی افغانستان با توجه […]

خبرگزاری زنان افغان: چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در پیوند به وضعیت افغانستان روز پنج‌شنبه آینده ( ۲۴ حمل ۱۴۰۲ )  در شهر سمرقند ازبیکستان برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای می‌گوید که گام‌های بعدی شرکای منطقه‌ای برای حل و فصل سیاسی افغانستان با توجه به وضعیت دشوار امنیتی و رشد تروریسم، در این نشست بررسی می‌شود.

مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، صحبت درباره وضعیت اقتصادی مردم افغانستان زیر اداره طالبان، نیز از اجندای این نشست گفته شده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، توسعه یک‌پارچگی اقتصادی منطقه‌ای و اجرای پروژه‌های حمل و نقل و انرژی، با مشارکت کابل مطابق توافقات قبلی انجام خواهد شد.

روشن نیست که در این نشست نماینده‌ی گروه طالبان هم شرکت می‌کند یا خیر.

سومین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به تاریخ ۱۰ حمل سال گذشته در شهر تونشی چین برگزار شده بود و هیأتی از طالبان به رهبری امیرخان متقی وزیر خارجه این گروه نیز در آن شرکت کرده بودند.