نی: «از افزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران در چند روز گذشته نگرانیم»
نی: «از افزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران در چند روز گذشته نگرانیم»

خبرگزاری زنان افغانستان: نی نهاد حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر خبرنامه‌ی از افزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران خبر می‌دهد. این نهاد امروز سه شنبه، ۲٨ قوس، در خبرنامه‌ی می‌گوید: «اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که روح الله سنگر خبرنگار محلی طلوع نیوز به تاریخ ۲۶ قوس سال روان در هنگام تهیه‌ی گزارش در ولایت […]

خبرگزاری زنان افغانستان: نی نهاد حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر خبرنامه‌ی از افزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران خبر می‌دهد.

این نهاد امروز سه شنبه، ۲٨ قوس، در خبرنامه‌ی می‌گوید: «اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که روح الله سنگر خبرنگار محلی طلوع نیوز به تاریخ ۲۶ قوس سال روان در هنگام تهیه‌ی گزارش در ولایت پروان بازداشت شده است. براساس اطلاعات حاصله، آقای سنگر در ریاست حج و اوقاف این ولایت از سوی مسوولین امنیتی بازداشت شده است. هر چند منابع محلی در پروان بازداشت آقای سنگر را تائید می‌کنند ولی دلیل بازداشت وی را روشن نمی‌سازند.»

این نهاد رسانه‌ی در ادامه می‌افزاید، در چند روز گذشته جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان شاهد اوج گیری رفتارهای غیراصولی در برابر خبرنگاران در نقاط مختلف کشور بوده است و این وضعیت نگرانی‌های جدی را در پی داشته است.

نی یا نهاد حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید از وضعیت پیش آمده در برابر خبرنگاران نگران بوده و خواستار برگشت این وضعیت به ‌حالت عادی است.

نی خواستار رهایی روح الله سنگر خبرنگار محلی طلوع نیوز در پروان شده و تاکید بر استقلالیت کار خبرنگاری و عدم تشبث در فعالیت رسانه‌های آزاد افغانستان می‌کند.

از طرفی از کمیسیون بررسی تخلفات و شکایات رسانه‌ای می‌خواهد تا از صلاحیت‌های قانونی‌اش استفاده نموده و از گرفتاری‌های خبرنگاران جلوگیری نماید.

نی بابت بازداشت و رفتارهای خشونت آمیز گروه حاکم در برابر خبرنگاران از جمله بازداشت عبدالرحیم محمدی خبرنگاران تلویزیون تمدن در قندهار، بازداشت ضمیر ظهیر خبرنگار در پروان و همچنان محاکمه‌ی سلطان علی جوادی مدیر مسوول رادیو نسیم در دایکندی و از سوی دیگر جان باختن حسنا سادات کارمند پیشین تلویزیون خورشید در کابل اظهار نگرانی کرده و در مورد این قضایا خواستار وضاحت شده است.