واکنش‌‌های جهانی در برابر کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن در پی دو انفجار در شهر کرمان ایران    
واکنش‌‌های جهانی در برابر کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن در پی دو انفجار در شهر کرمان ایران    

خبرگزاری زنان افغانستان: در پی دو انفجار مرگبار در شهر کرمان ایران، دست‌کم ۱۰۳ نفر کشته و ۱۷۰ نفر زخمی شدند. این انفجارها در چهارمین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران رخ داده است. به اساس گزارش خبرگزاری ایرنا: «انفجار نخست در ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم […]

خبرگزاری زنان افغانستان: در پی دو انفجار مرگبار در شهر کرمان ایران، دست‌کم ۱۰۳ نفر کشته و ۱۷۰ نفر زخمی شدند.

این انفجارها در چهارمین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران رخ داده است.

به اساس گزارش خبرگزاری ایرنا: «انفجار نخست در ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است».

حکومت ایران بخاطر دو انفجار روز چهارشنبه در شهر کرمان امروز پنجشنبه را «ماتم ملی» اعلان کرد است.

همچنان به نقل از خبرگزاری تسنیم: «در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملان این رویداد ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.»

در واکنش به این حمله، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفته است که عاملین این حمله شناسایی و مجازات خواهند شد. همچنان آیت الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در یک اعلامیه تعهد کرده که به این حمله جواب شدید داده خواهد شد.

این انفجارها واکنش‌های جهانی را نیز را در پی داشت است. چنانچه اتحادیه اروپا و انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد این حمله را با الفاظ شدید محکوم کرد است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه نیز این حمله را با الفاظ شدید محکوم کرده و همدردی خود را با رهبری ایران ابراز کرده است.

در همین حال، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این رابطه با رهبران ایران اظهار همدردی کرده است. و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان شب گذشته در یک اعلامیه انفجارها در ایران را حمله تروریستی دانسته و جنایت ضد بشریت خواند.

ایران از جمله کشور‌های همسایه در غرب افغانستان است که بیشترین تعداد مهاجرین افغان در آنجا زندگی می‌کنند. حمله‌های ترورستی و مرگبار در افغانستان، طی سال‌های گذشته جان هزارن تن را گرفت است و اکنون نمونه این گونه حمله‌های ترورستی، روز گذشته در شهر کرمان ایران رخ داده که در پی آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و حدود ۱۷۰ تن دیگر زخم برداشته اند.