گروه طالبان سه تن را در دو ولایت شلاق زدند
گروه طالبان سه تن را در دو ولایت شلاق زدند
دادگاه عالی گروه طالبان از شلاق زده شدن سه‌ تن در ولایت‌های پکتیکا و جوزجان به اتهام فساد اخلاقی و دزدی در این دو ولایت‌ خبر می‌دهند.

دادگاه عالی گروه طالبان از شلاق زده شدن سه‌ تن در ولایت‌های پکتیکا و جوزجان به اتهام فساد اخلاقی و دزدی در این دو ولایت‌ خبر می‌دهند.

دادگاه عالی گروه طالبان بیان داشته است که یک تن به اتهام «فساد اخلاقی» در ولسوالی «وازی‌خواه» ولایت پکتیکا و دو تن به اتهام «دزدی» در ولسوالی «قوش‌تپه‌» ولایت جوزجان شلاق زده شده‌‌اند.

این دادگاه امروز شنبه ۱۵ ثور، با نشر خبرنامه‌‌ی بیان داشته است که حکم شلاق زدن فرد متهم در ولایت پکتیکا، روز پنج‌شنبه و حکم شلاق افراد متهم در جوزجان، روز یک‌شنبه هفته‌ی گذشته تطبیق شده است.

این دادگاه افزوده است که بر فرد متهم در ولایت پکتیکا ۳۰ ضربه شلاق اجرا شده و دو متهم دیگر در جوزجان ۲۲ و ۱۵ ضربه شلاق زده شده‌اند. همچنین، یکی از متهمان در ولایت جوزجان به یک سال حبس تنفیذی نیز محکوم شده است.

دادگاه عالی گروه طالبان گفته است که حکم شلاق‌ بر افراد متهم در جوزجان در محضرعام اجرا شده است. اما، در مورد نحوه‌ی اجرای حکم شلاق‌ بر فرد متهم در ولایت پکتیکا چیزی نگفته‌اند.

گروه طالبان از زمان گرفتن قدرت دوباره شان بر کشور، شماری زیادی از اشخاص را در ولایت‌های مختلف در محضرعام شلاق زده‌اند.

لازم به ذکر است که گروه طالبان مجازات اشخاص متهم در محضرعام را افزایش داده‌اند.

نزدیک به یک ماه پیش، ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان در سخنان خویش در یک نوار صوتی به‌ اجرای سنگسار و شلاق زدن تأکید کرده و گفته بود: «ما فردا زنان را در محضرعام شلاق خواهیم زد اگر چه این موضوع خلاف دموکراسی است اما؛ ما این احکام را عملی می‌کنیم».

همچنین، در یک نوار صوتی منسوب به ملاهبت‌الله در ادای نماز عید سعید فطر، بر اجرای سنگسار، شلاق و قطع دست تأکید صورت گرفته بود.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان