درگیری بین نیروهای پاکستان و طالبان در ولایت‌های پکتیکا و خوست 
درگیری بین نیروهای پاکستان و طالبان در ولایت‌های پکتیکا و خوست 
منابع محلی از حمله نیروهایی هوایی پاکستان، در ولایت‌های پکتیکا و خوست خبر می‌دهند.

منابع محلی از حمله نیروهایی هوایی پاکستان، در ولایت‌های پکتیکا و خوست خبر می‌دهند.

منابع به رسانه‌ها گفته‌اند، حملات راکتی حوالی ساعت ۳:۰۰صبح امروز ۲۸ حوت، خانه‌های غیرنظامیان در منطقه‌ی لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و افغان دوبی ولسوالی سپیری ولایت خوست را بم‌باران کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان، با انتشار بیانیه‌ی حملات هوایی پاکستان را در ولایت‌های پکتیکا و خوست تایید کرده و گفته‌است که در این حملات ۲ زن در خوست و ۳ زن و ۳ کودک در پکتیکا به‌قتل رسیده‌اند.

منابع محلی نیز گفته‌اند که در برمل پکتیکا ۵ نفر شامل ۲ زن و ۲ کودک به‌قتل رسیده‌اند.

به نقل از گزارش خبرنگاران پاکستانی، نیروهای پاکستانی در ولایت پکتیکا یک فرمانده گروه طالبان پاکستانی به‌نام عبدالله‌شاه محسور را هدف قرار داده اما ذبیح‌الله‌مجاهد این ادعا را رد نموده و گفته که عبدالله‌شاه در پاکستان است.

مجاهد حملات پاکستان را اقدام ناسنجیده و تجاوز به حریم افغانستان عنوان کرده و آن را به‌شدت محکوم نموده‌است.

سخن‌گوی گروه طالبان همچنین گفته‌است که این گروه “تجربه آزادی و مبارزه طولانی در برابر ابرقدرت‌ها را دارد، به‌هیچ کس و یا گروهی اجازه تجاوز به‌خاک خویش را نمی‌دهد”.

همچنین، منابع در ولایت خوست تایید کرده‌اند که ساعاتی پیش گروه طالبان و نیروهای پاکستانی در ساحه مرزی ورژله در ولسوالی تنی ولایت خوست با هم درگیر شده‌اند.

لازم به‌ذکر است که در حال حاضر درگیری میان طالبان و نظامیان پاکستانی در انگور اده ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و دندپتان ولایت پکتیا نیز ادامه دارد.

تا کنون از تلفات و خسارات ناشی از این درگیری اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان