نزدیک به ۱۰۰ زن در دایکندی به هدف کامیابی برای ۴ بست خالی رقابت کردند
نزدیک به ۱۰۰ زن در دایکندی به هدف کامیابی برای ۴ بست خالی رقابت کردند

خبرگزاری زنان افغان: نزدیک به ۱۰۰ تن زنان و دختران جوان امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) برای کامیاب شدن در ۴ چهار بست‌خالی ریاست کار و امور اجتماعی دایکندی باهم رقابت کرده‌اند. منابع به خبرگزاری زنان افغان می‌گوید، بیشتر از آمار یاد شده زنان و دختران، تنها در این چهار بست ثبت‌نام شده بودند، اما به […]

خبرگزاری زنان افغان: نزدیک به ۱۰۰ تن زنان و دختران جوان امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) برای کامیاب شدن در ۴ چهار بست‌خالی ریاست کار و امور اجتماعی دایکندی باهم رقابت کرده‌اند.

منابع به خبرگزاری زنان افغان می‌گوید، بیشتر از آمار یاد شده زنان و دختران، تنها در این چهار بست ثبت‌نام شده بودند، اما به دلیل سرمای هوا و دور بودن راه‌ نتوانستند به آزمون رقابتی حضور پیدا کنند.

بیکاری جوانان بخصوص زنان پس از روی کار آمدن گروه طالبان چندین برابر شده و هزاران جوان اعم از پسران و دختران هم اکنون در بیکاری بسر می‌برند.

افزون بر این طالبان، با گذشت هر روز زمینه‌کار را برای بانوان تنگ‌تر می‌کنند.

یک منبع دیگر که نخواست نامی از او در این گزارش ذکر گردد‌ گفت، در چند روز پسین طالبان چندین زن را از ریاست معارف این ولایت برکنار کرده و از آنها خواسته که در مکان‌های دور دوست برای انجام وظیفه بروند.

این منبع می‌افزاید که این زنان توان رفتن به مکان‌های دور دست را ندارند و ناگزیر هستند که وظیفه‌های شانرا ترک کنند. این زنان هرچند برای دادخواهی تلاش‌ کرده اما تا اکنون نتیجه‌ی در پی نداشته است.