برگزاری سومین نمایشگاه تجارتی زنان متشبث در هرات
برگزاری سومین نمایشگاه تجارتی زنان متشبث در هرات

اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب، نمایشگاهی را به منظور بازاریابی محصولات زنان متشبث در هرات به مدت دو روز برگزار کرده است. در این نمایشگاه، محصولات دستی حدود ۸۰ خانم به نمایش گذاشته شده است. ادبیا وزیری، رئیس اتاق‌های تجارت زنان در زون غرب می‌گوید که این نمایشگاه برای دو روز به هدف […]

اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب، نمایشگاهی را به منظور بازاریابی محصولات زنان متشبث در هرات به مدت دو روز برگزار کرده است. در این نمایشگاه، محصولات دستی حدود ۸۰ خانم به نمایش گذاشته شده است.

ادبیا وزیری، رئیس اتاق‌های تجارت زنان در زون غرب می‌گوید که این نمایشگاه برای دو روز به هدف بازاریابی صنایع و محصولات دستی زنان برگزار شده است

وی همچنان می‌گوید: «تعداد اشتراک کننده‌گان در این نمایشگاه حدود هشتاد خانم می‌باشد و در آینده برنامه‌های زیادی روی دست داریم که هدف ما بازاریابی برای محصولات دستی زنان است و انشالله نمایشگاه‌های دیگری نیز ما در نظر داریم که به زودی برگزار می‌کنیم.»

راضیه محمدی، یک تن از زنان تجارت پیشه که در این نمایشگاه اشتراک کرده است می‌گوید، برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند در قسمت رونق کار و تجارت زنان اثرگذاری مثبتی داشته باشد در شرایطی که محدودیت در برابر زنان افزایش یافته است، این گونه‌ حمایت‌ها می‌تواند امید بخش واقع شود.

سونم سعیدی یکی دیگر از اشتراک کننده گان در این نمایشگاه می‌گوید: «خواست من به عنوان یک زنی که نمی‌خواهم تسلیم شرایط سخت شوم، از سایر زنان این است که برای حمایت حداقل از محصولات ما دیدن کنند تا ما هم انگیزه گرفته و قوی‌تر کار کنیم، روزی زن ها افغانستان هم الگوی دنیا خواهند شد.»

این در حالی‌ست که بر اساس آمار های اتاق تجارت زنان در هرات، در گذشته ۱۵۰۰ تن از زنان در این اتاق، مصروف کار بودند اما اکنون تعداد آنان رو کاهش بوده و این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که شماری از زنان شاغل به دلیل وضع محدودیت‌ها شغل شان را از دست داده و یا بیکار شده اند.