خبرنگاران زن: ممنوعیت عکاسی در قندهار یک عقبگرد مدنی است 
خبرنگاران زن: ممنوعیت عکاسی در قندهار یک عقبگرد مدنی است 
خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان خبرنگار در واکنش به دستور «ممنوعیت عکاسی» از سوی والی طالبان در قندهار، آن را عقبگرد مدنی و ضربه جدی بر آزادی رسانه ها و آزادی بیان دانستند.

گروهی از زنان خبرنگار در واکنش به دستور «ممنوعیت عکاسی» از سوی والی طالبان در قندهار، آن را عقبگرد مدنی و ضربه جدی بر آزادی رسانه ها و آزادی بیان دانستند.

گروه دادخواهی خبرنگاران زن در یک اعلامیه‌ی مطبوعاتی که روز گذشته(سه شنبه، ۱ حوت) منتشر کرده و نسخه‌ای از آن به خبرگزاری زنان افغانستان نیز رسید گفته است که دستور والی طالبان در قندهار به شدت عقب‌گرایانه و مغایر با تمام اساسات حقوق بشر و آزادی بیان است.

« این گونه محدودیتها باعث افزایش خودسانسوری، محدودیت بیشتر بر آزادی بیان و کاهش دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات می‌گردد. این اقدام غیر مدنی موجب محدودیت شدید بر رسانه ها و خبرنکاران و تضعیف نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی دقیق و انتقال اخبار صحیح به مردم میشود.»

به گفته‌ی این خبرنگاران زن ممنوعیت عکاسی زنان در حالی اعمال میشود که زنان از حقوق بنیادی حق تحصیل،کار، گشت و گذار و سفر و سایرحقوق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شاد در افغانستان محروم شده اند.

« ما خبرنگاران زن افغانستان این تصمیم را قاطعانه محکوم نموده و از سازمان ملل میخواهیم تا روی طالبان فشار آورده و آنها را مجبور به لغو فوری این ممنوعیت کند.»

گروه دادخواهی خبرنگاران زن افغانستان از سازمان ملل خواستار لغو این دستور شده و بر حمایت از حقوق خبرنگاران و‌رسانه ها تاکید کردند.‌

خبرگزاری زنان افغانستان

 

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان