ریچارد بنت از اشتراک در نشست دوحه امتناع ورزید
ریچارد بنت از اشتراک در نشست دوحه امتناع ورزید

خبرگزاری زنان افغانستان: ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در دومین نشست نماینده‌گان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پای‌تخت قطر حضور ندارد. ریچارد بنت امروز یک‌شنبه ۲۹ دلو، در صفحه اجتماعی توییتر خود نوشته است که موضوع زنان افغانستان تحت حاکمیت […]

خبرگزاری زنان افغانستان: ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در دومین نشست نماینده‌گان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پای‌تخت قطر حضور ندارد.

ریچارد بنت امروز یک‌شنبه ۲۹ دلو، در صفحه اجتماعی توییتر خود نوشته است که موضوع زنان افغانستان تحت حاکمیت گروه طالبان باید در نشست دوحه در صدر و در اولویت گفتگو‌ها قرار داشته باشد.

آقای بنت، از اشتراک در این نشست امتناع ورزیده و دلیل عدم اشتراک در این نشست را روشن نکرده و مطرح کرده است که “امیدوار هستم این نشست منجر به نشست‌های معنادار و فراگیر در میان ذی‌نفعان کلیدی شود.

به بیان آقای بنت، مسأله حقوق بشر به‌خصوص حقوق زنان از مسائل اساسی در شرایط کنونی افغانستان است. امیدوار است این موضوع را در اولویت نشست خود قرار دهند”.

نماینده‌گان ویژه‌ی کشورها در این نشست در باره ارزیابی مستقل افغانستان و تعیین نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان بحث و گفتگو می‌کنند.

به اساس گزارش‌ها محبوبه‌سراج، میترا مهران، شاه‌گل رضایی و لطف‌الله نجفی‌زاده به نماینده‌گی از زنان افغانستان و جامعه‌ی مدنی در این نشست حضور دارند.

در همین‌حال، از گروه طا.لبان در این نشست دعوت شده بود، اما این گروه در آن شرکت نکرده‌اند. وزارت خارجه‌ گروه طا.لبان گفته که شرط و شروط‌های آن‌ها از طرف سازمان ملل متحد پذیرفته نشده‌است.

این در حالی‌ است که دعوت گروه طا.لبان در این نشست با واکنش‌های زیادی از فعالان حقوق زن روبرو شده بود.

قبلاً وزیران خارجه‌ ۱۲ کشور جهان در یک بیانیه‌ی مشترک، گروه طا.لبان را مسوول وخیم‌ترین و وحشتناک‌ترین وضعیت حقوق بشری در جهان عنوان کرده ولی گروه طا.لبان همواره این گفته‌ها را رد می‌کنند.