سانسور کتاب و شکنجه کتاب فروش‌ها: ناصر مقصودی پس از شکنجه بازداشت شد
سانسور کتاب و شکنجه کتاب فروش‌ها: ناصر مقصودی پس از شکنجه بازداشت شد

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع تایید می‌کند که گروه طا.لبان، “ناصر مقصودی”، مسوول “انتشارات‌ مقصودی” را پس از شنکجه زیاد بازداشت کرده‌اند. بر بنیاد منابع، گروه طا.لبان، “امروز چهارشنبه ۲۰ جدی”، مقصودی را از کتاب‌‌فروشی‌اش در “پل‌سرخ” از مربوطات ناحیه سوم شهر کابل، پس از لت‌وکوب شدید با خود برده‌اند. گفتنی‌است که گروه طا.لبان به مقصد […]

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع تایید می‌کند که گروه طا.لبان، “ناصر مقصودی”، مسوول “انتشارات‌ مقصودی” را پس از شنکجه زیاد بازداشت کرده‌اند.

بر بنیاد منابع، گروه طا.لبان، “امروز چهارشنبه ۲۰ جدی”، مقصودی را از کتاب‌‌فروشی‌اش در “پل‌سرخ” از مربوطات ناحیه سوم شهر کابل، پس از لت‌وکوب شدید با خود برده‌اند.

گفتنی‌است که گروه طا.لبان به مقصد جمع‌آوری بعضی از کتاب‌های که از نگاه این گروه غیرقابل قبول هستند، به “مارکت ملی” در “پل‌سرخ” آمده بودند و کتاب‌های زیادی را از انتشارات‌ها جمع‌آوری کرده بودند.

منبع اضافه می‌کند که، گروه طا.لبان چندین کتاب از جمله کتاب “هزاره‌ها از قتل عام تا احیای هویت”، اثر “بصیراحمد دولت‌آبادی” را جمع می‌کردند، با مخالفت “مقصودی” روبه‌رو می‌شوند و در نهایت وی را لت‌وکوب کرده‌ و بازداشت نمودند.

قبل از این، گروه طا.لبان به کتاب‌ فروشی‌ها دستور داده و فهرستی از کتاب‌های چون آثار “عبدلکریم‌ سروش”، “دکتر علی‌شریعتی”، آثار “یووال نوح‌هراری” و شماری از کتاب‌های که از دیدگاه این گروه غیر اسلامی هستند را ممنوع‌ اعلام نموده بود. در ضمن، به مسوولین انتشارات اخطار داده بود که اگر چنین کتاب‌های را خرید و فروش کنید توسط گروه استخبارات طا.لبان دست‌گیر و بازداشت خواهد شد.

با به قدرت رسیدن دوباره گروه طا.لبان، بازار کتاب و کتاب‌فروشی در کشور با رکود مواجه گردیده و اکثر از کتاب‌فروشی‌ها غیرفعال شده است.