سفید نمایی جنایات طالبان با نشر ویدیویی از منیژه صدیقی
سفید نمایی جنایات طالبان با نشر ویدیویی از منیژه صدیقی
منیژه صدیقی زن معترض و فعال حقوق زن که چندین ماه می‌شود در زندان گروه طالبان بسر می‌برد در یک نشست خبری سازمان‌دهی شده گفته‌است که در زندان طالبان شکنجه نشده‌ است.

منیژه صدیقی زن معترض و فعال حقوق زن که چندین ماه می‌شود در زندان گروه طالبان بسر می‌برد در یک نشست خبری سازمان‌دهی شده گفته‌است که در زندان طالبان شکنجه نشده‌ است.

براساس گزارش ویدیویی که طلوع نیوز روز پنج‌شنبه ۱۶ حمل، منتشر کرده‌ بود بانو صدیقی گفته‌است که وضعیت صحی‌اش خوب است و در صحت کامل بسر می‌برد.

بانو صدیقی می‌گوید؛ “صحت‌ام خوب است هر موقع که مریض بودم چه نصف شب و یا از طرف صبح به داکتر مراجعه‌ نموده‌ام، برنامه غذای‌ام خوب بوده و در زندان شکنجه نشده‌ام”.

وی از گروه طالبان خواستار آزادی‌اش شده و گفته‌است تا روزهای عید مرا به‌ کانون خانواده‌ام برگردانید.

تاکنون روشن نیست بانو صدیقی تحت کدام شرایط به این نشست خبری حاضر شده‌است.

جنبش زنان برای صلح و آزادی به نشست خبری منیژه صدیقی در زندان گروه طالبان واکنش نشان داده و سخنان بانو صدیقی را اعتراف اجباری عنوان کرده‌‌است.

این جنبش روز پنج‌شنبه ۱۶ حمل، با نشر اعلامیه‌ای بیان داشته که گروه طالبان برای فریب اذهان عامه وی را مجبور به اعتراف اجباری نموده‌اند در حالیکه در اعلامیه‌ای این جنبش اعتراف اجباری خلاف اخلاق اسلامی، فاقد اعتبار، و نوعی جرم محسوب می‌شود.

این جنبش رفتار گروه طالبان نسبت به اعتراف بانو صدیقی را محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواستار اقدام آزادی بی قید و شرط وی شده‌اند.

وحیده امیری فعال حقوق زن که خود نیز یک‌ماه تجربه‌ی تلخ زندان طالبان را چشیده در صفحه‌ی اجتماعی توییتر خود گفته که “اعتراف اجباری در ذات خود نوع شکنجه روحی و روانی محسوب می‌شود”.

با این‌ اوضاع زنان معترض کشور نیز بارها ادعا کرده‌ بودند که بانو صدیقی دسترسی به وکیل مدافع نداشته و در وضعیت بدی صحی در زندان گروه طالبان بسر می‌برد.

لازم به‌ذکر است عفو بین‌الملل بیان داشت که منیژه صدیقی ۱۷ میزان ۱۴۰۲ ناپدید شد و سپس معلوم شد که در بازداشت گروه طالبان است. این سازمان مدافع حقوق بشر و شماری دیگر از نهادهای بین‌المللی پیش از این نیز در مورد وضعیت بانو صدیقی در زندان گروه طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که او در معرض شکنجه قرار دارد.

استخبارات گروه طالبان منیژه صدیقی را به‌اتهام آتش زدن عکس ملاهبت‌الله آخوند زاده رهبر غایب این گروه بازداشت نموده بودند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان