عبدالله سرحدی والی بامیان: عید فطر نماد همدلی در کشور است
عبدالله سرحدی والی بامیان: عید فطر نماد همدلی در کشور است
عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان روز چهارشنبه ۲۲ حمل، در مراسم ادای نماز عید فطر ضمن تبریکی عید، در این ولایت بیان داشت "جای خوشحالی است که همه‌ی مذاهب در یک روز عید فطر را تجلیل می‌کنند، این در واقع وحدت و همدلی را در جامعه‌ی اسلامی نشان می‌دهد."

عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان روز چهارشنبه ۲۲ حمل، در مراسم ادای نماز عید فطر ضمن تبریکی عید، در این ولایت بیان داشت “جای خوشحالی است که همه‌ی مذاهب در یک روز عید فطر را تجلیل می‌کنند، این در واقع وحدت و همدلی را در جامعه‌ی اسلامی نشان می‌دهد.”

وی افزوده است که این کشور خانه‌ی تمام اقوام بوده و تعصبات قومی، لسانی، مذهبی در آن جای ندارد.

همچنین، والی بامیان از تامین امنیت مردم این ولایت خبر داده و گفته است که امنیت در سرتاسر بامیان برقرار بوده و مسوولین شب و روز به فکر امنیت و آرامش مردم هستند.

او خاطر نشان کرد که در راس حکومت گروه طالبان شخصیت‌های خدمتگذار، دل‌سوز، وطن دوست و صلح دوست حضور دارد و نظام الهی و قوانین محمدی را پیاده کرده و مردم در صلح و امنیت کامل بسر می‌برند.

والی این ولایت نیز خطاب به مردم کرده و گفته است. بیگانگان هیچگاه برای آبادی و ترقی افغانستان تلاش نمی ورزند، بلکه این مردم هستند که خود باید تلاش کنند تا نظام الهی و عدالت را در سرتاسر کشور و جامعه پیاده و تامین کنند.

با این‌حال گزارش‌ها می‌رساند که طالبان در روز اول عید فطر، سه تن را بدون دلیل در زیارت میرهاشم لت و کوب کرده و سپس موبایل های آنان را بررسی کرده‌‌اند.

سخنان والی بامیان در حالی است که زنان و دختران در روزهای عید نمی‌توانند به پارک‌های تفریحی بروند و هنوز هم مراکز تفریحی بروی آنان مسدود است.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان