وضع محدودیت‌های تازه ریاست امر به معروف هرات در رستورانت‌ها
وضع محدودیت‌های تازه ریاست امر به معروف هرات در رستورانت‌ها

خبرگزاری زنان افغان: در ادامه وضع محدودیت‌ها، اکنون ریاست امر به معروف ولایت هرات با نشر اعلامیه‌ای برای تمام رستورانت‌داران گفته است که باید نکات شرعی را مرعات کرده و زنان بی‌بند وبار، بدون محرم شرعی و بی‌حجاب را به داخل رستورانت اجازه دهد. مولوی عبدالرحمن، رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت […]

خبرگزاری زنان افغان: در ادامه وضع محدودیت‌ها، اکنون ریاست امر به معروف ولایت هرات با نشر اعلامیه‌ای برای تمام رستورانت‌داران گفته است که باید نکات شرعی را مرعات کرده و زنان بی‌بند وبار، بدون محرم شرعی و بی‌حجاب را به داخل رستورانت اجازه دهد.

مولوی عبدالرحمن، رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات این موضوع را تایید کرده و‌ می‌گوید: «این اطلاعیه طبق اصول می‌باشد و در آن آمده است که زنان اجازه ندارند در رستورانت بدون محرم باشند، برخی از مکان‌های خاص که در آن‌جا زنان بی‌بند و بار می‌آیند، هتل‌چی را اذیت می‌کنند و یا هم جوانان به دنبالش میاید، غرض از این که ما گفتیم بدون محرم نباشد؛ همین زنان هستند.»

در همین حال شماری از رستورانت داران می‌گویند که طبق این اطلاعیه نمی‌توانند برای زنان که بدون محرم هستند اجازه ورود را بدهند.

رضا محمدی، کارمند یکی از رستورانت‌های شهر می‌گوید: «نیمی از مشتریان ما زنان و دختران بودند که برای غذا خوردن و یا تفریح همراه دوستان خود می‌آمدند اما بعد از وضع محدودیت‌ها برای رستورانت‌ها، گرچه مشتریان خود را از دست می‌دهیم اما مجبوریم بعضی از خواهران را اجازه ندهیم وارد رستورانت شوند».

در این اطلاعیه همچنان آمده است که برای زنان و مردان مکان جداگانه اختصاص داده شود، از مشروبات الکلی خود داری کنند، احکام شرعی را مرعات کرده و خلاف شریعت کاری را انجام ندهند.

شماری از دختران در هرات می‌گویند که رستورانت رفتن یکی از راه‌های تفریحی برای آنان است تا برای چند لحظه از دغدغه‌های فکری شان دور بوده و همراه با دوستان شان وقت خود را بگذرانند.

سارا رحیمی، یک از دانش‌آموزانی که اکنون در یک کارگاه خیاطی کار می‌کند می‌گوید: «بعد از بسته شدن دانشگاه‌ها دوستان و صنفی‌هایم را می‌توانستم هر چند وقت در رستورانت ببینیم اما بعد از نشر این اطلاعیه شاید دیگر نتوانم مثل قبل راحت رستورانت برویم‌ و شنیدم که یک تعداد دخترانی که برای غذا خوردن رفته بودن برای شان اجازه داده نشده بود».

این در حالیست که چندی پیش این در حالیست که چندی پیش اداره‌ی امر بالمعروف در ماه رمضان سال جاری تمام رستورانت‌ها با فضای سبز را به روی زنان بستند و حالا از تمام رستورانت‌‌ها خواسته اند نکات ذکر شده در اطلاعیه را مرعات کنند.