چالش‌های خبرنگاران در ولایت هلمند
چالش‌های خبرنگاران در ولایت هلمند

خبرگزاری زنان افغانستان: حجت‌الله مجددی رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، از دیدارش به تازه‌گی در ولایت هلمند می‌گوید؛ کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران در این ولایت با مشکلات فراوانی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. مجددی دیروز یکشنبه ۲۲ دلو، از دیدارش با کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران در ولایت هلمند گفته است مسوولان محلی گروه حاکم باید […]

خبرگزاری زنان افغانستان: حجت‌الله مجددی رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، از دیدارش به تازه‌گی در ولایت هلمند می‌گوید؛ کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران در این ولایت با مشکلات فراوانی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

مجددی دیروز یکشنبه ۲۲ دلو، از دیدارش با کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران در ولایت هلمند گفته است مسوولان محلی گروه حاکم باید به مشکلات جدی خبرنگاران رسیده‌گی کنند. اگر به مشکلات و چالش‌های خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در این ولایت به موقع رسیده‌گی صورت نگیرد، ممکن است فعالیت رسانه‌ای در این ولایت خاتمه یافته و خبرنگاران مجبور می‌شوند به کارهای سنگین و شاق رو آورند و بسیاری شان در شرایط سخت کنونی ماه‌ها بدون معاش کار کنند.

این‌در حالی‌ست که وحیدالله وحدت رئیس اتحادیه‌ی خبرنگاران در ولایت هلمند می‌گوید؛ مدتِ می‌شود نهادهای پشتیبان رسانه‌ها به مشکلات و چالش‌های خبرنگاران در این ولایت توجه نکرده مشکلات در این عرصه روز‌به‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی می‌افزاید؛ در این ولایت خبرنگاران در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند. تمام رسانه‌های هلمند نیز با مشکلات بد اقتصادی روبرو هستند.

گفتنی‌ست که با سقوط دولت جمهوریت و حاکمیت مجدد گروه طا.لبان، فعالیت شماری از رسانه‌ها به‌دلیل مشکلات بد اقتصادی متوقف شده و کارمندان رسانه‌ای نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستند. طبق این اوضاع، بسیاری از خبرنگاران نیز بی‌کار شده و شغل خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود از سوی مسوولان گروه طا.لبان کم‌تر توجه‌ی نیز در عرصه‌ی خبرنگاران صورت نگرفته است.

بناً، از نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران خواستاریم تا به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها و خبرنگاران توجه لازم داشته برای مشکلات ذکر شده و پیش‌رو راه‌ حلِ بیابند.