شلاق در ملاءعام: دادگاه عالی طالبان در هفته گذشته ۱۹ نفر را شلاق زده‌اند
شلاق در ملاءعام: دادگاه عالی طالبان در هفته گذشته ۱۹ نفر را شلاق زده‌اند
گروه طالبان در طی هفته‌ی گذشته از شلاق زدن ۱۹ نفر در ولایت‌های خوست، فاریاب، بلخ، قندهار و کابل خبر می‌دهند.

گروه طالبان در طی هفته‌ی گذشته از شلاق زدن ۱۹ نفر در ولایت‌های خوست، فاریاب، بلخ، قندهار و کابل خبر می‌دهند.

دادگاه عالی گروه طالبان در خبرنامه‌ای روز چهارشنبه ۱۵ حمل، اعلام داشت فردی را که متهم به دست‌زدن زن نامحرم بود در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ به ۲۵ ضرب شلاق و شش ماه حبس محکوم کرده‌اند.

طبق خبرنامه‌؛ شلاق وی روز سه‌شنبه ۱۴ حمل در محضر عام اجرا شده‌است.

گزارش‌ها می‌رساند که این گروه یک‌شنبه ۱۳ حمل، شش نفر را در ولایت خوست به‌اتهام فریب‌کاری محکوم به ۳۹ ضرب شلاق کرده‌بودند. افزون براین، روز سه‌شنبه ۱۴ حمل دو نفر دیگر را در این ولایت پس از ضرب‌ شلاق به پنج و ۱۸ ماه زندان محکوم نمودند.

با این اوضاع شش نفر دیگر را در ولایت قندهار و دو نفر دیگر را در شهر کابل به‌اتهام گوناگون به ۳۹ ضرب شلاق و دو سال زندان محکوم کرده‌اند.

همچنین، دو نفر دیگر بشمول یک مرد و یک زن را در ولایت فاریاب به‌اتهام روابط خارج از ازدواج و فرار از منزل ۳۰ ضربه شلاق زده و به یک‌سال حبس محکوم نمودند.

گروه طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، افراد و اشخاص زیادی را در محضر عام شلاق زده‌اند و پنج نفر را نیز در ولایت‌های چون لغمان، غزنی، جوزجان، و فراه اعدام کرده‌اند.

در حالیکه اعدام و شلاق در محضر عام توهین و تحقیر به کرامت انسانی افراد پنداشته شده و حیثیت و آبروی فرد را خدشه‌دار ساخته و پیامدهای ناپسندی را به‌ همراه خواهد داشت.

با این اوضاع چندی پیش، ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان در سخنان خویش در یک نوار صوتی به‌اجرای سنگ‌سار کردن زنان و شلاق زدن تاکید کرده و گفته بود. “ما فردا زنان را در محضر عام شلاق خواهیم زد اگر چه این موضوع خلاف دموکراسی است اما؛ ما این احکام را عملی می‌کنیم”.

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان