قتل مرموز یک دختر جوان در شهر کابل
قتل مرموز یک دختر جوان در شهر کابل

منابع مردمی در شهر کابل از کشته شدن یک دختر دانشجویی رشته‌ی خبرنگاری در این شهر خبر می‌دهند. منابع امروز سه‌شنبه ۲۸ حمل، به خبرگزاری زنان افغانستان گفت که این رویداد روز یک‌شنبه ۲۶ حمل، اتفاق افتاده‌ و این دختر در اتاق‌اش بشکل مرموز کشته شده‌است. براساس اطلاعات منابع؛ او باشنده‌ی اصلی ولایت دایکندی بود […]

منابع مردمی در شهر کابل از کشته شدن یک دختر دانشجویی رشته‌ی خبرنگاری در این شهر خبر می‌دهند.

منابع امروز سه‌شنبه ۲۸ حمل، به خبرگزاری زنان افغانستان گفت که این رویداد روز یک‌شنبه ۲۶ حمل، اتفاق افتاده‌ و این دختر در اتاق‌اش بشکل مرموز کشته شده‌است.

براساس اطلاعات منابع؛ او باشنده‌ی اصلی ولایت دایکندی بود و “طاهره ورشان” نام داشته و ۲۵ سال‌سن داشت.

گفته می‌شود وی در زمان دولت جمهوریت دانشجویی صنف چهارم دیپارتمنت ارتباطات و ژورنالیزم دانشگاه کابل بود. بعد از فرمان مسدود شدن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها بروی زنان و دختران، در شهر کابل اتاق گرفته و برای گرفتن تافل شب و روز تلاش کرده و کورس زبان انگلیسی می‌رفت.

به نقل از دوستان نزدیک طاهره؛ او دختر پرتلاش، با پشت‌کار و اول نمره‌ی صنف در دانشگاه بود. با آرزوهای بلند سختی‌های زیادی را متحمل شد تا بتواند برای تحصیل راهی بیرون از کشور شود.

براساس اطلاعات منابع؛ زمان که دوستان‌اش از فضای مجازی مرگ او را با خبر شده و به شماره‌اش تماس گرفته یک عضو طالب گوشی را جواب داده و مرگ او را تایید کرده و گفته است که طاهره خودکشی کرده‌است.

گفته می‌شود که جسد طاهره اکنون در طب عدلی تحت بررسی و تحقیق است.

با روی کار آمدن رژیم طالبان بر افغانستان، قتل‌ها مرموز جوانان رو به افزایش است. همچنین، شماری از زنان و دختران در سطح کشور با ناامیدی و مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و شماری شان دست به خودکشی زده و به زنده‌گی شان پایان بخشیده‌اند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان