مرکز خبرنگاران افغانستان: برنده‌گان یازدهمین دور جایزه سالانه خبرنگاران را اعلام کرد
مرکز خبرنگاران افغانستان: برنده‌گان یازدهمین دور جایزه سالانه خبرنگاران را اعلام کرد

براساس اعلامیه این مرکز، میترا مجیدی، نصیر احمد صالحی و فریدالله مجیدی خبرنگاران طلوع نیوز در ولایت کابل و فراه، محمد امین کاوه خبرنگار هشت صبح و محمد طاهر احمدی خبرنگار نشریه رخشانه جایزه خبرنگار سال ۱۴۰۲ را در افغانستان دریافت کرده‌اند. مرکز خبرنگاران افغانستان شام دیروز جمعه ۱۷ حمل، فهرست برنده‌گان جایزه‌ی خبرنگاران سال […]

براساس اعلامیه این مرکز، میترا مجیدی، نصیر احمد صالحی و فریدالله مجیدی خبرنگاران طلوع نیوز در ولایت کابل و فراه، محمد امین کاوه خبرنگار هشت صبح و محمد طاهر احمدی خبرنگار نشریه رخشانه جایزه خبرنگار سال ۱۴۰۲ را در افغانستان دریافت کرده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان شام دیروز جمعه ۱۷ حمل، فهرست برنده‌گان جایزه‌ی خبرنگاران سال را طی یک مراسمی با حضورداشت کارشناسان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران از کشور‌های مختلف در بروکسیل پایتخت بلجیم اعلام کرد. همچنین، شماری خبرنگار نماینده‌گان نهادهای خبرنگاری از افغانستان و کشورهای مختلف بصورت حضوری و آنلاین اشتراک نموده بودند.

براساس این اعلامیه که گفته‌است؛ با وجود چالش‌ها در عرصه رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور، برای دریافت جایزه خبرنگار سال بیش از ۵۰ رسانه محلی و ملی شماری از ولایت‌های کشور و رسانه‌های بین‌المللی مخصوص افغانستان رقابت نموده بودند.

طبق گفته‌های این مرکز، براساس تصمیم هیئت داوران این پنج‌نفر به عنوان برنده‌گان جایزه خبرنگار در سال ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

طی ده‌سال گذشته ۱۷ خبرنگار از رسانه‌های مختلف چون بی‌بی‌سی، هشت‌صبح و چندین رسانه دیگر این جایزه معتبر را بدست آورده بودند که ۵ نفر آنان خبرنگاران زن بودند.

باوجود که وضعیت خبرنگاران در افغانستان بسیار وخیم گزارش می‌شود و خبرنگاران نه تنها در تهیه گزارش با مشکل روبرو هستند، بلکه حق پخش و نشر واقعیت‌ها را نیز ندارند. اطلاعات سانسور شده و بصورت درست در دسترس شان قرار نگرفته و در حدی است که خط قرمز حکومت را باید مدنظر بگیرند.

با این‌حال، در گزارش مرکز خبرنگاران بدون مرز آمده بود که افغانستان از جمله خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران است. همچنین، سرکوب خبرنگاران در افغانستان تشدید شده و بیشتر از همه زنان هم به عنوان خبرنگار و هم به عنوان مخاطب از آن متاّثر می‌شوند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان