وقوع سیلاب در ولایت ارزگان و پنجشیر 
وقوع سیلاب در ولایت ارزگان و پنجشیر 
 مسوولان محلی گروه طالبان در ولایت‌های پنجشیر و ارزگان می‌گویند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌

مسوولان محلی گروه طالبان در ولایت‌های پنجشیر و ارزگان می‌گویند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ در این ولایات ۳ نفر جان باخته و خسارات زیادی مالی بر جای گذاشته‌است.

محب‌الله جاهد، رییس مبارزه با حوادث طبیعی گروه طالبان در این ولایت بیان داشت، در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ۳ منزل مسکونی در ولسوالی‌های دره، حصه اول تخریب و ۱ سرک روستایی در عنابه مسدود و ۱ بند برق کوچک آبی نیز تخریب گردیده‌است.

با این‌حال، رییس مبارزه با حوادث طبیعی این گروه در ولایت ‎ارزگان می‌گوید در پی بارند‌ه‌گی‌های شدید اخیر و سرازیرشدن سیلاب‌ در ترینکوت مرکز این ولایت، ۳ نفر جان باخته و خانه‌های زیادی ویرانه و صدها جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده‌است.

گفتنی‌‌است که مسوولان گروه طالبان در وزارت دولت در امور رسیده‌گی به روی‌دادهای طبیعی، می‌گویند که در نتیجه‌ی بارند‌ه‌گی‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب‌ در روز‌های اخیر در افغانستان ، ۳۳ نفر جان باخته‌ و ۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

جانان سایق سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی طالبان روز یک‌شنبه ۲۶ حمل، طی یک نشست خبری گفته‌است که این افراد در ولایت‌های چون فراه، قندهار، بادغیس، پروان، ارزگان، تخار، زابل، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، هرات، پنجشیر، پکتیا، پکتیکا، لوگر و لغمان جان باخته‌ و زخمی شده‌اند.

وی اضافه کرده‌است که در نتیجه این رویدادهای طبیعی در افغانستان، ۶۰۶ خانه، هزار و ۹۵۰ جریب زمین زراعتی و ۸۵ کیلومتر سرک تخریب شده‌‌‌است.

سیلاب‌های اخیر در افغانستان جان ده‌ها تن را گرفته و خسارات مالی زیادی را بر باشنده‌گان کشور برجای گذاشته‌است.

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان