یک خانم با هزینه‌ی شخصی خود کارخانه چیپس را در بامیان راه‌اندازی کرد
یک خانم با هزینه‌ی شخصی خود کارخانه چیپس را در بامیان راه‌اندازی کرد
پری‌گل احمدی مسوول و موسس کارخانه چیپس در ولایت بامیان امروز سه‌شنبه ۲۸ حمل، به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گوید؛ نخستین بانوی است که کارخانه چیپس را در ولایت بامیان در بازارچه سارک راه اندازی کرده‌است.

پری‌گل احمدی مسوول و موسس کارخانه چیپس در ولایت بامیان امروز سه‌شنبه ۲۸ حمل، به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گوید؛ نخستین بانوی است که کارخانه چیپس را در ولایت بامیان در بازارچه سارک راه اندازی کرده‌است. او می‌گوید که با سرمایه شخصی هشت و نیم لک افغانی این کارخانه را راه انداخته‌است.

خانم احمدی که قبلا شغل آرایشگری داشت و از آن طریق مصارف خود و خانواده‌اش را تامین می‌کرد و برای بانوان دیگر نیز زمینه شغل را فراهم کرده بود.

او می‌افزاید؛ بعد از تسلط دوباره طالبان و بستن آرایشگاه ها توسط این گروه، او به فکر راه‌اندازی این کار خانه شده‌است.

این بانوی تجارت پیشه مدت سه ماه می‌شود که این کارخانه را راه‌اندازی کرده و زمینه کار را برای چندین دختر خانم دیگر نیز فراهم کرده‌است.

او میگوید «کرایه دکان زیاد است، مشتری کم داریم، در آمد خوب وجود ندارد که مصارف خود و مصارف دکان را تامین کنم و صادرات در ولایت های دیگر هم نداریم.»

وی همچنان می‌افزاید که بخاطر بودجه کم نتوانسته است تمام وسایل را خریداری کند. اما او ابراز امیدواری می‌کند که شاید نهاد های خارجی و داخلی به او کمک و همکاری کند.

وی می‌افزاید که گروه طالبان هیچگونه کمک و همکاری به او نکرده‌است.

این در حالیست که شماری از زنان از اوضاع بد اقتصادی و وضع محدودیت‌ها برای زنان را از جمله دلایل مهم سد راه زنان شاغل می‌دانند و تعدادی از زنان به همین دلایل شغل شان‌را کنار گذاشته‌است.

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان