برگزاری دومین نشست ویژه‌ پیرامون افغانستان در دوحه و نگرانی زنان معترض درباره آن 
برگزاری دومین نشست ویژه‌ پیرامون افغانستان در دوحه و نگرانی زنان معترض درباره آن 

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان ملل متحد خبر داده است که دومین نشست ویژه پیرامون افغانستان را در ۱۸ و ۱۹ فبروری پیش رو در دوحه قطر برگزار می‌کند. جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان در واکنش به برگزاری دومین نشست سازمان ملل متحد و اشتراک نمایندگان ‌ویژه کشورهای منطقه و جهان در آن به نشانی سازمان ملل […]

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان ملل متحد خبر داده است که دومین نشست ویژه پیرامون افغانستان را در ۱۸ و ۱۹ فبروری پیش رو در دوحه قطر برگزار می‌کند. جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان در واکنش به برگزاری دومین نشست سازمان ملل متحد و اشتراک نمایندگان ‌ویژه کشورهای منطقه و جهان در آن به نشانی سازمان ملل متحد نامه سرگشاده فرستاده، تقاضا و نگرانی‌های خویش را شریک کرده اند.

جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان روز چهارشنبه، ۱۱ دلو، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده گفتند، «درحالی دومین نشست ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، در دوحه برگزار می‌گردد، که اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بخصوص حقوق بشر در افغانستان به بحران رسیده است.»

این جنبش‌ها افزوده‌اند، «وضعیت بغرنج بیشتر از هر بُعد دیگری زندگی زنان را بصورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار داده و از زنان قربانی گرفته است. تا جاییکه زندان‌های غیرقانونی طالبان، از زنان بی گناهی پرشده‌ است، که به بهانه‌های غیر موجه ربوده و زندانی شده‌اند. به همین ترتیب صعود روزمره گراف قتل فیزیکی زنان توسط طالبان، قتل‌های مرموز و خودکشی‌ها به دلیل افزایش خشونت و زن ستیزی و عدم دسترسی زنان به مراجع عدلی-قضایی جزو مواردی است که باعث نگرانی و اعتراض شدید زنان معترض گردیده است.»

جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان با تاکید بر اهمیت حضور زنان معترض افغانستان در چنین نشست‌ها، خواستار سهم به نمایندگان زنان معترض کشور در این نشست شده می‌گویند: «حضور نماینده‌گان جنبش های اعتراضی زنان بعنوان یکی از ستون‌های قوی مخالف و مبارزه علیه تروریست، نسل کشی و آپارتاید جنسیتی جاری، در تمام نشست‌های بین المللی در ارتباط به بحران افغانستان، حتمی و ضروری می‌باشد.»

زنان معترض نتایج این اجلاس را در صورت عدم حضور نمایندگان با صلاحیت گروه‌های مخالف طالبان و زنان معترض غیرقابل پذیرش و ناکارا خواندند.