گزارشی که از سوی بی بی سی در رابطه با نفرت از زنان آسیایی تبار آمریکایی نشر شد شوک بزرگ روحی به همه زنان آسیایی وارد کرد! به تاریخ ۶ اپریل ۲۰۲۱ گزارشی از سوی بخش بی بی سی فارسی به نشر رسید که در آن زنان آسیایی تبار به اعتراض در رابطه با نحوه […]

گزارشی که از سوی بی بی سی در رابطه با نفرت از زنان آسیایی تبار آمریکایی نشر شد شوک بزرگ روحی به همه زنان آسیایی وارد کرد!
به تاریخ ۶ اپریل ۲۰۲۱ گزارشی از سوی بخش بی بی سی فارسی به نشر رسید که در آن زنان آسیایی تبار به اعتراض در رابطه با نحوه برخورد آمریکاییان با خود شده بودند. از گفته های این زنان بر می آید که امریکا کشوری که خود را مهد تمام آزادی ها و برابری ها می داند و سالها علیه تبعیض نژادی مبارزه در آن صورت گرفته در رابطه با برخورد خود با زنان نژاد آسیایی رفتارهای تحقیرآمیز و زننده داشته است. زنان آسیایی تبار آمریکایی بر این باورند که آمریکایی ها آنان را ضعیف، ترسو و حتی نازیبا می دانند و از این طریق روحیه آنها را در هم می شکنند تا بتوانند از هر طریق فشارهای روانی بر این زنان وارد کنند.
این شاید یکی از گزارش هایی باشد که روایت واقعی از درد مهاجرت برای زنان مهاجر را به تصویر بکشد. زنان مهاجر یا زنانی که به دلیل مشکلات زیاد مجبور شده اند تا خاک وطن خود را ترک و برای یک زندگی بهتر راهی امریکا و سایر کشورها شوند تا بتوانند به رفاه بیشتری در زندگی آینده برسند. سیستم تابعیت امریکا برگرفته از سیستم خاک است و مطابق با این سیستم هر فردی که در خاک امریکا متولد شود، امریکایی به حساب می آید اما این گزارش راوی حکایت دیگری است که هر چند قانون و دولت مهاجرین و فرزندان آن را امریکایی به حساب بیاورد اما از نگاه امریکاییان مهاجران هیچ وقت امریکایی نخواهند شد و بین آنها همیشه وجوه افتراق وجود خواهد داشت.
سالانه سیل عظیمی از مردم برای رسیدن به یک زندگی بهتر دست به مهاجرت می زنند اما مهاجرت جدا از همه خطراتی که دارد، مشکلات این چنینی را نیز در پی دارد؛ نحوه برخورد با زنان مهاجر در سایر کشورها، تحقیرها و آزار و اذیت ها همه و همه از جمله این مشکلات اند.
در پس همه آرزوها و امیدهایی که در پس رویاهای مهاجرت وجود دارد مشکلات آن همیشه نادیده گرفته می شود و این موضوع باعث می شود تا بسیاری از مردم بعد از مهاجرت در کنار سایر مشکلات اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات جدی و فراوانی روحی و روانی نیز شوند. اما کاری که این گزارش ها انجام می دهند؛ نشان دادن مشکلاتی است که در پس همه رویاها و زیبایی ها از دید چشمان حقیقت نگر دور می مانند و انسان را در دام رویاها و هوس ها می اندازد که پیامدهای جدی آن بعدها گریبان گیرشان می شود.